A versenyző gyakran elmondja a véleményét, Michelisz Norbert versenymérnökét, Bári Gergelyt azonban viszonylag ritkán látjuk nyilatkozni. Pedig ő tudja a legtöbbet a MOL-csapat versenyzőjének munkájáról.

Michelisz Norbertről tudható, hogy az átlagnál kevesebbet használja a csapatrádiót. A versenymérnöke, Bár Gergely megerősítette: „Norbi egyszerűen nem igényli. Persze amikor kell, akkor beszélünk, a fontos információkat megosztjuk, de számunkra fölöslegesen nem csacsogunk.”

Bári Gergely elmondta: versenymérnökként leginkább Michelisz Norberttel dolgozott együtt, így számára ő az alap. „Nyilván nekem a Norbi mindenben jobb, mindenben ügyesebb, így mindenben jobban megértem, mindenben jobban tud információkat adni.”

Az, hogy Michelisz Norbert szimulátorban kezdett, az autóról adott visszajelzésein nem látszik – mondta Bári Gergely, aki szerint a szimulátor a precizitás, a ritmusérzék és a monotóniatűrés szempontjából mindenképpen jó tanulóterep lehetett.

„Az autóval kapcsolatos visszajelzések elsajátításában ez talán kevesebbet segített, Norbi viszont ebben nagyon jó, úgyhogy az is lehet, hogy ennek alapjait is a szimulátorosból hozta.” – mérlegelte Bári Gergely.

A versenymérnök hangsúlyozta: az, hogy a pilóta milyen visszajelzéseket ad az autóról, nagyon fontos a csapat számára. „Nekem nagyjából a legtöbb döntésem arra tud épülni, amit Norbi mond.”

Arra a kérdésre, hogy ki hozza a stratégiai döntéseket, a versenyző, a versenymérnök, vagy a csapatvezető, Bári Gergely azt mondta: a döntések ebben a hármasban születnek. „Alapvetően a nagykönyv szerint ez versenymérnöki szerepkör. Amikor improvizálni kell, rádión megbeszéljük Norbival. Van, hogy olyan kérdésekről van szó, amiket a kocsiból ő érez jobban, például a pálya állapotát, vagy ha érez valamit az autón, akkor ezeket mondja, és eldöntjük frissen, melegében. Ha pedig olyan dologról van szó, amit a pitfalról látni jobban, ki milyen időket megy, hogy alakul a forgalom, azt pedig Zengő Zolival beszéljük meg.”

A túraautó-világbajnoki sorozat (WTCC) Kínában folytatódik októberben. Bári Gergely szerint az ottani teljesítményük nagyban függ majd a pálya vonalvezetésétől, de még a hőmérsékleti viszonyoktól is. „Ahogy közeledik majd a verseny, Norbival elkezdünk arról beszélhetni, hogy ezen a vonalvezetésen mit gondol, mi lesz a fontos? Mitől tart pilótaként? Mi lesz az autónak az a fajta viselkedése, amit kívánatosnak tartana? Ha lehetősége van rá, szimulátoron is fog készülni, már az alapján is tud nekem információkat adni. Ilyen beszélgetésekből alakulnak ki a forgatókönyvek, amikből a szabadedzéseken elkezdünk dolgozni.”