Az, hogy a gyári csapatban másik versenymérnök dolgozott Michelisz Norberttel, a magyar versenyző szerint az év első felében érezhető volt.
Michelisz Norbert egy futamgyőzelemmel és hét további dobogós helyezéssel a negyedik helyen végzett a túraautó-világbajnokságon, első olyan évében, amikor gyári csapatban versenyzett. A magyar versenyző az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: nagyobb hatással voltak rá a személyi változások, mint amire számított.
„Őszintén szólva nagy változás volt. Nehéz volt az év első fele. Alábecsültem azt, hogy mennyire nagy hatással van a teljesítményemre, és a versenyhétvégén való hozzáállásomra az, hogy hirtelen teljesen más emberek vesznek körül.” – fogalmazott a magyar versenyző.
Michelisz Norbert korábbi versenymérnöke, Bári Gergő ugyan szintén a Honda gyári csapatához igazolt, ám nem a magyar versenyzőt, hanem portugál csapattársát, Tiago Monteirót segítette.
„Hiányzott az ő hideg feje, és hiányzott az ő intelligenciája, bizonyos helyzetekben. És hiányzott az is, hogy már tényleg egy összeszokott páros voltunk. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy Andrea Cisotti rosszabb versenymérnök lenne, mint Bári Gergő. Csak egyszerűen eljutottunk egy már olyan szintre, ahol érezzük az apróságokat” – mondta a pilóta.
Michelisz Norbert szerint az ilyen mértékű összeszokottság hiánya a szezon első felében eredményben, vagy köridőben kifejezhető hátrány volt. A magyar versenyzőnek a korábbi évekhez képest, amikor Zengő Zoltán csapatában versenyzett, az is változást jelentett, hogy ezúttal kizárólag angolul kommunikáltak új csapatával.
„Szeretem magam mindig továbbképezni. Versenyző és versenymérnök között a hatékony kommunikáció nagyon fontos, és a hatékony kommunikációhoz kell választékos szókincs is – még úgy is, hogy az ember az alapkifejezéseket ismeri. Mivel 2014 óta teszteltem már a Honda gyári csapatával, és ezeken a teszteken is angolul kellett beszélni, ezért volt időm felkészülni.” – hangsúlyozta az időközben a gyári alakulathoz csatlakozó versenyző.
Michelisz Norbert hozzátette: ha Bári Gergő maradt volna a versenymérnöke, akkor is angolul kellett volna kommunikálniuk, hogy a csapat vezetői és főmérnöke minden információhoz első kézből hozzájuthasson.