Április 28. és 30. között az Ózd, majd Salgótarján környéki pályákon folytatódik az országos ralibajnokság. A címvédő és Miskolcon is győztes Herczig Norbert, Bacigal Igor párosnak is komoly erőpróba lesz két nap alatt a tervezett 14 gyorsasági szakasz.

„Az első napi pályák egyszerűbbnek tűnnek, ugyanakkor lényegesen nagyobb végsebességet kell autózni rajtuk. Tempós, de nem túl jó minőségű pályákról beszélünk Ózd környékén. Tavaly mentünk ezeken a pályákon, csak más irányban, akkor a Miskolc Ralin nagyon jó időket tudtunk rajtuk autózni” – mondta Herczig Norbert.

A második versenynapon a MOL-csapat tagja leginkább a Zagyvaróna-Cered gyorsasági szakaszt várja, ezen háromszor fut majd a mezőny.

„Ez az egyik legfelkapottabb raligyorsasági szakasz. Nekem ez az egyik álompálya, tehát ha választanom kell három gyorsasági szakaszt Magyarországon, akkor biztos, hogy ez a szakasz benne lenne. Nagyon szeretek ezen versenyezni. A másik két vasárnapi gyorsasági szakasz nem túl bonyolult, viszonylag nagy átlagsebességgel. Azonban ezeket a sebességeket eltalálni a pályafelíráskor, amikor nem lehet száguldozni, nehéz feladat” – értékelt a versenyző.

Az Ózd-Salgó Ralin a Miskolcon is tapasztalt R5-ös autódömping várható. Herczig Norbert szerint tapasztalat szempontjából számukra, de az ellenfeleknek is számítanak a Miskolcon megtett kilométerek.

„Nagyon fontos ugyanakkor, hogy ki készíti fel az autót. Magyarországon is nagyon jó csapatok vannak, így azt gondolom, nem is elsősorban a felkészítésbeli különbségen van a hangsúly, hanem a beállításon. Ezeket az autókat nagyon az adott párosra kell állítani, rengeteget számít, hogy ki hogy tudja az adott pályára, az adott versenyre a pilótájára hangolni az autót. Ráadásul számít az is, hogy milyen repertoárból választhat az adott csapat, mennyire van például más hátsó differenciálműve, mennyire van stabilizátora, rugója vagy lengéscsillapítója más. Azt gondolom, hogy a titok nyitja itt van” – fejtette ki Herczig Norbert.

A versenyző elmondta: a cél az Ózd-Salgó Ralin is a győzelem. Miskolcon a páros a 14 gyorsasági szakaszon összesen 20,6 másodperccel volt gyorsabb, mint a második helyezett Turán Frigyes és Farnadi Ágnes kettőse. A MOL-csapat tagja a 14 gyorsasági szakaszból haton abszolút időt autózott, az utolsó gyorsasági szakaszon, a powerstage-en pedig újabb értékes pontot szerezve harmadik lett.