Egy kicsit hazai pálya lesz Herczigéknek a 3. ERC-futam

2018. május 30. szerda 09:50

Herczig Norbiék az ikonikus ralihelyszínen, az Akropolisz-ralin egy kicsit úgy érezhetik, mintha Norbi kedvenc magyar pályáján versenyeznének. Interjú.

A MOL Racing Team párosa, Herczig Norbert és Ferencz Ramón navigátor a rali Európa-bajnokság harmadik futamára készülnek, sőt már meg is érkeztek Görögországba, ahol az Akropolisz-ralin teszik próbára magukat június 1-3. között.

Az Akropolisz-rali alkalomból a MOL-Csapat olvasóit is próbatételre hívjuk, aminek gyümölcse MOL Racing Team póló, vagy Herczigék versenyautójának kicsinyített mása lehet. A részvételhez nem kell más, mint újra elolvasni az első bekezdést, vagy akár csak a címet, és kattintani a lenti FB-posztra. Ha ez megvan, olvashatjuk nyugodtan tovább a verseny exkluzív felvezetőjét!

A magyar bajnoki címvédő élete első ERC-szezonjában két futam után a 10 helyen áll, és még ennél is lehetne előrébb, ha a Kanári-szigeteken, ahol egy defekt miatt esett vissza a folyamatosan az első 10-ben száguldó Herczig.

Herczig: Versenyben vagyunk a legjobbakkal is

Az Azori-szigeteken aratott fergeteges siker után a rali Európa-bajnokság második versenyén, a Kanári-szigeteken is remekül versenyzett a MOL Racing Team párosa, Herczig Norbert és Ferencz Ramón, de egy beigazolódott félelem miatt mégsem lehet maradtéktalanul elégedett a ralibajnok. Herczig a Kanári-szigeteki futam előtt jelezte, az abroncsokkal nagyon óvatosan kell bánni ezen a versenyen, mégis jött a baj.

“Ikonikus verseny az Akropolisz-rali, korábban sok éven át vb-helyszín is volt” - mondta a MOL-csapatnak a pilóta a repülőről épphogy leszállva. “Nagyon nehéz futamról beszélünk, ésszel kell menni ezeken a pályákon, mert bár az első ERC-futamhoz hasonlóan ezt is murván rendezik, a Görögországban ránk váró egészen más minőségű burkolat."A köves, sziklás talajon alaposan próbára teszi majd a pilótákat, a futóműveket és az abroncsokat is.”

versenybe iktatott túRaautó-bajnokság

A négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta hozzátette, vár rájuk más szokatlan furcsaság is. “Jól hangzik, hogy Akropolisz-ralinak hívják a versenyt, csak az a helyzet, hogy a verseny központja több mint 200 km-re van a rajt helyszínétől. Oké, a hivatalos rajtceremóniára trélerek viszik a versenyautókat, viszont onnan úgy megy vissza a mezőny Lamiába, hogy közben két gyorsasági szakaszt is érint.”

 
Fotó: MOL Racing Team
 
“Ezen a versenyen egyébként is szokatlanul hosszúak a versenyszakaszok, ami pedig még ennél is szokatlanabb, hogy a pályák közötti átvezetők, úgynevezett etapok még ennél is hosszabbak. Furcsa lesz autópályán menni versenyautóval, az biztos” - tette hozzá nevetve Herczig, aki elmondta, pályafutása során még soha nem találkozott ilyen hosszú etapútvonalakkal. “Be kellett iktatni két külső tankolózónát, mert ezeket az autókat nem ilyen hosszú utakra tervezték, és nem lehet annyi benzint a tankjukba tölteni, amivel ilyen távolságok elérhetők.”

Kicsit hazai pálya is lesz

Herczig Norbi soha nem csinált titkot belőle, hogy a kedvenc pályája a Veszprém-rali, így egy kicsit az Akropolisz-ralin is otthon érzi magát. “Eltéveszthetetlen a hasonlóság a két verseny között, bár a görögországi talaj - még ha sokak szerint rengeteget finomodott is - sokkal durvább, és a verseny ha lehet, még veszettebb, mint a veszprémi.”

 
Fotó: MOL Racing Team
 
“A pilóták általában szeretik a murvás versenyeket, mert ezen a burkolaton aztán tényleg lehet élvezni a rali kínálta szépségeket, én viszont nem csak azért szeretem, mert többet lehet keresztbe menni, hanem azért is, mert mindezt ráadásul nagy tempóval lehet abszolválni. Szóval arról van szó, hogy itt nem azért megy keresztbe az ember, mert élvezi, hanem azért, mert muszáj” - mondta vidáman Herczig.

Vérmesebb remények

A MOL Racing Team pilótája ezúttal is hangsúlyozta, a biztos célba érkezés minden másnál fontosabb, hiszen a Ramónnal együtt letudott versenykilométerek, illetve a pályaismeret megszerzése az első ERC-szezon elsődleges célkitűzése, de ezúttal egy kicsit más a helyzet.

“Nem tagadom, kicsit vérmesebb reményekkel érkeztünk Görögországba, és nem csak azért, mert a pálya tényleg hasonlít a Veszprém-ralira. Úgy gondolom, az Akropolisz-rali gyorsaságijai fekszenek nekem, és bízom benne, hogy ha nem hátráltatnak technikai gondok, sikerül minden eddiginél jobban elkapnom egy-egy gyorsot. Helyezésekben, időeredményben nem gondolkodom egyelőre” - szögezte le Herczig.

“Arra ugyanakkor nagyon kell figyelnem, hogy a hév ne vigyen el, hiszen ahogy eddig, úgy az Akropolisz-ralin is a tempó, illetve a biztos célbaérkezés balanszának megtalálása lesz a legfontosabb feladat. Ez amúgy is elég megterhelő dolog pszichésen, itt ráadásul az autóra is nagyon kell majd figyelni, hiszen elég egy apró hiba, és máris jön a defekt, vagy a még nagyobb baj. Nem tagadom, izgatott is vagyok, hiszen murván nincs olyan sok versenykilométerünk, mint aszfalton, de nagyon bízom benne, hogy az általunk elvárt szinten tudunk versenyezni Ramónnal.”

Adj egy pacsit!

Herczig nem csak a verseny jellege miatt várja izgatottan az Akropolisz-ralit, hanem azért is, mert most debütál a MOL új fejlesztésű versenyüzemanyaga, a Hi5.

“Nincs okom kételkedni benne, hogy a MOL Racing Fuel RST-hez hasonlóan a Hi5 is kiváló minőségű versenyüzemanyag lesz, és nagyon jól be fog válni. Annyit már most leszögezhetek, hogy nagyon tetszik a neve, hiszen a High a magas minőséget, az 5-ös szám pedig az R5-ös versenyautót jelenti, hiszen ezt az üzemanyagot kifejezetten erre a típusra fejlesztették. És hát nagy angoltudás sem kell ahhoz, hogy az ember értse a high five (kb: pacsi) átvitt jelentését is.”

„Büszke vagyok arra, hogy az elsőgenerációs versenybenzin után a MOL és Hexán közös szakértői csapata ismét egy olyan benzint hozott létre, amely a világ legjobb benzinjeivel versenyez. Több éves fejlesztői munka áll a hátunk mögött, és bízunk benne, hogy az új üzemanyag egy újabb lökést ad Norbiéknak, és sikerrel veszik az akadályokat az Európa-bajnokság még hátralévő futamain” – emelte ki Juszku Lajos a versenyüzemanyagokat gyártó Hexán Kft. ügyvezetője.

„A MOL Racing Fuel RST nálam már bizonyított az elmúlt két és fél évben. Az új üzemanyagtól azonban ha lehet, még jobb teljesítményt várok, hiszen a jó benzin a siker egyik záloga” – nyilatkozta a négyszeres abszolút magyar bajnok.

Mire elég két közös verseny rutinja?

Herczigék - leszámítva persze a Kanári-szigeteki defektet - a várakozásokon felül repesztenek a Fabia R5-tel, de a MOL Racing Team pilótája szerint még bőven van hova fejlődni. “Kezdünk összecsiszolódni Ramónnal, a két közös futam után már számottevő versenyrutinunk van. Megszoktuk az Eb atmoszféráját, és ha ez kívülről nem is tűnik fontosnak, mégis az.”

“Van egy csomó dolog, amit csak versenyeken tapasztal meg az ember, nem lehet a pályabejáráson modellezni. Ilyen tapasztalat volt például, hogy egyszerűsíteni kellett az itinereken, de még ennél is fontosabb, hogy megéreztük, versenyben tudunk lenni a mezőny elitjével is. A célunk az, hogy folyamatosan gyorsuljunk, és egyre jobbak legyünk” - tette hozzá Herczig.

Az EKO Acropolis Rally hivatalosan pénteken, 11 órakor veszi kezdetét, de a kvalifikációs futammal már csütörtökön megkezdődik a verseny. Az ERC harmadik versenyének tizenkét gyorsasági szakaszán, illetve ez etap útvonalakon összesen 867,72 km-t tesznek meg a versenyzőpárosok (korábban voltak aszfaltos szakaszok, ezúttal a teljes versenyt murván rendezik). Az Európa-bajnokság mezőnyét két verseny után az orosz Alekszej Lukjanuk vezeti 76 ponttal, Herczig Norbi a tizedik helyről kezdi a versenyt. Kövesse a MOL Racing Teamet, ahol helyszíni képek és videók mellett azonnal értesülhet Norbi eredményeiről. A versenyről az Eurosport közvetít. A játékos kedvűek pedig ne feledkezzenek meg a Facebook-játékról, ahol póló és miniatűr autómakett vár a szerencsésekre. 

MOL Sportágak
MOL Csapat