Felfigyelt a mezőny a brillírozó magyar ralipárosra

2018. június 15. péntek 15:00

A versenytársak, a promóterek és az ERC-t közvetítő Eurosport is kiemelt figyelemmel kíséri a bravúrosan szereplő Herczig-Ferencz párost a Ciprus-ralin.

A rali Európa-bajnokság negyedik futama előtt - annyira jó ezt leírni, hogy az embernek a gyomra is beleremeg - a versenyzők között a Herczig-Ferencz páros, a csapatok versenyében pedig a MOL Racing Team áll a harmadik helyen. A minden képzeletet felülmúló kezdés után egy újabb olyan verseny következik, ami - ha az Akropolisz-ralin elért történelmi eredményből indulunk ki - igencsak fekszik a magyar pilótának.

Herczigék ralitörténelmet írtak a gyilkos görög murván

Valami ilyesmire gondoltam előzetesen, amikor a vérmesebb reményekről beszéltem"' - mondta fáradtan, de nagyon boldogan Herczi Norbi a MOL-csapatnak. A MOL Racing Team pilótája álomszerű versenyzéssel örökre beírta magát a magyar ralitörténelembe, hiszen szakaszokat nyerve, végig az élmezőny közvetlen közelében autózva végül a második helyen végzett az Akropolisz-ralin.

A jobbára murván (egy-egy rövid szakaszon makadámúton) rendezett Ciprus-rali sok szempontból hasonlít az Akropolisz-ralira, de Herczig Norbi szerint még annál is jobban hasonlít a Fehérvár-rali murvás pályájára. És ennek nagyon örülünk.

“Kicsit tartottam ettől a versenytől, de a pályabejárás után minden érzés átfordult bennem. Nagyon tetszik, amit eddig láttam, és ha a görög pályákról azt gondoltam, hogy hasonlítanak a magyar murvás gyorsokra, akkor itt még inkább igaz, hogy olyan érzés, mintha a híres dunántúli lőtéren mennénk” - mondta Herczig a MOL-csapatnak.

Megint itt az abroncsdilemma

A MOL Racing Team csapata ezúttal is a biztos célbaérést tartja szem előtt, de természetesen nem mond le a minél jobb eredményről sem. A helyes stratégia megválasztása Cipruson is a gumizással kezdődik:

“Vélhetően az erősített oldalfalu gumikra adjuk a voksunkat, bár akad néhány gyorsasági,a hol megpróbálkozunk majd a puha abroncsokkal. Utóbbival jobb a tapadás, és könnyebb is, ugyanakkor természetesen sérülékenyebb is, és nagyon nem szeretnénk úgy járni, hogy többet veszítünk egy defekttel, mint amennyit nyerünk a jobb tapadással, és a könnyebb autóval” - magyarázta Herczig.

Az abroncstípus megválasztása kulcsfontosságú, a gumizáson nagyon sok múlik, amit pontosan tudnak Herczigék is, hiszen a Kanári-szigeteken pont egy defekt miatt nem tudtak még jobb helyen végezni, az Akropolisz-rali káprázatos harmadik helye pedig részben a kiváló abroncsstratégiának volt köszönhető.

“Ahogy eddig, ezúttal is az a legfontosabb, hogy megtaláljuk a középutat a biztonságos célba érkezés, és a tempós versenyzés között. Nem nézőnek jöttünk, versenyezni akarunk, de egy pillanatra sem téveszthetjük szem elől a célt, a minél több versenykilométer megszerzését” - tette hozzá eltökélten Herczig.

Felfigyelt a mezőny a magyar párosra

A magyar ralibajnok elmondta, érzi a szurkolókon, támogatókon és úgy általában a ralitársadalmon, hogy örülnek a sikereiknek, és drukkolnak nekik, de van más fontos visszajelzés is.

“Most már kezdenek megismerni minket, van egy kis respektünk a pilóták között, hiszen látják, hogy versenyben vagyunk a legjobbakkal is. Harmadik helyen állunk, voltak kiváló szakaszaink, nem véletlen, hogy már a promóterek, illetve az Eurosport is felfigyelt ránk: már az Akropolisz-ralin is betettek hozzánk egy kamerát, hogy a mi belső felvételeinket adhassák, és ez Cipruson is így lesz, ami azt mutatja, tetszik nekik, ahogy versenyzünk” - mondta büszkén Herczig.

“Ettől azonban semminek nem szabad megváltoznia! Nagyon fontos, hogy se a jobb, se a rosszabb eredmények ne zökkentsenek ki minket, mert a legfontosabb célunk továbbra is az, hogy tapasztalatot gyűjtsünk, és jövőre már úgy jöhessünk vissza, hogy versenykilométerek vannak a lábunkban minden versenyen.”

Szép az eredmény, de másodlagos

“Jó visszaigazolás, hogy ilyen előkelő helyen állunk, de nekem fontosabb visszajelzés, ha mondjuk van egy gyorsasági, ahol megverünk olyanokat, akik sokadszor mennek már ezeken a pályákon.”

“Pontosan ez a lényeg, ezért kell sokszor visszafognom magam, hogy jövőre már mi is úgy állhassunk a rajtnál, hogy nem csak személyautóval döcögtünk végig a gyorsaságikon, hanem első kézből, versenytempóban megszerzett tapasztalataink vannak. Néhány edzésből nem tudok olyan itinert feldiktálni, amiben nem marad benne néhány másodperc. Ez ennek a szezonnak a legfontosabb feladata, hiszen látjuk utólag mi is, hogy hol maradt benne hol több, hol kevesebb idő egy-egy gyorsaságiban. Azért más lesz, amikor jövőre úgy kezdjük a felkészülést, hogy alaposan végignézzük a saját belsőkamerás felvételeinket. Ezért mondom, hogy egyelőre úgy súlyozunk, hogy kétharmad rutinszerzés, egyharmad eredmény.”

“Kijelöltük magunknak ezt az utat, most már ezt kell végigjárni. A stratégiánk azt követeli meg, hogy egy kicsit óvatosabbak legyünk, de azért hangsúlyozom, hogy versenyezni jöttünk, tehát amikor lehetőség van rá, akkor odalépünk. Szerencsére úgy néz ki, még rutintalanul, a célba érkezést szem előtt tartva is versenyben tudunk maradni, úgyhogy tényleg csak azt mondhatom, nagyon élvezzük, ami mostanában történik velünk” - tette hozzá vidáman Herczig.

Norbiék közben már túl vannak a kvalifikáción, a 9. időt autózták, ami egyáltalán nem tűnik rossz előjelnek a Ciprus-ralira. A versenyről az Eurosport ad hosszabb összefoglalót, de érdemes lesz követni a MOL Racing Team Facebook-oldalát is. Norbi így értékelte a kvalit: 

MOL Sportágak
MOL Csapat