Herczig Norbert megy, amíg érzi a bizsergést

2017. július 01. szombat 14:17

A háromszoros abszolút ralibajnok Herczig Norbert büszke rá, hogy a MOL-csapat tagja lehet, hiszen példaképe, Ranga László is vállalat támogatottja volt. A 41 éves versenyző még mindig imádja a versenyzést, komoly céljai vannak úgy a magyar, mint a nemzetközi mezőnyben, és izgatottan készül kedvenc versenyére, a veszprémi murvás futamra.

Herczig Norbert ugyan csak márciusban csatlakozott hivatalosan a MOL-csapathoz, de valójában már a tavalyi – abszolút bajnoki címmel zárult – szezonban is támogatta a raliversenyzőt a vállalat, hiszen a háromszoros bajnok Herczig a brutális előnnyel behúzott 2016-os bajnokságban már a MOL által kifejlesztett Racing Fuel RST névre keresztelt versenyüzemanyaggal ment.

 
„Példaképem, a hatszoros magyar bajnok legenda, Ranga László is a MOL támogatottjaként versenyzett, így külön öröm számomra, hogy a nyomdokaiba léphettem tavaly. Az, hogy idén már a MOL-csapat tagjaként versenyezhetek, komoly rang, de egyben elismerése is az elmúlt években végzett munkánknak” – mondta Herczig a MOL-csapat.hu-nak.

Útban az újabb címvédés felé

A zsinórban harmadik abszolút bajnoki címére hajtó pilóta remekül kezdte a 2017-es szezont, megnyerte a miskolci idénynyitót, majd a Hadik-Kertész párossal nagyot harcolva második lett az ózdi Salgó Rallye-n, és újra a dobogó legfelső fokára állhatott Szombathelyen, az Iseum Rallye-n. A fehérvári ezüst után Herczigék az élen állnak, és még csak most jön a nagy kedvenc, a veszprémi murvás futam.

„Bár mindent összevetve valóban a veszprémi murvás futam a kedvencem, de csaknem mindegyik helyszínen vannak szakaszok, amiken nagyon szívesen versenyzek. A murva egészen más vezetési stílust igényel, mint a beton, de mindenki profitált a Sebastien Loeb által meghonosított murvás vezetési iskolából, amit mostanában sokan próbálnak másolni. Ennek az a lényege, hogy keveset csúszkáljanak az autók, ami nyilván a szurkolóknak kevésbé tetszik, de hát tudomásul kell venni, hogy az órával versenyzünk, és az óra azt mondja: ami csúszik, az lassú” – mondta Herczig.

 
A 41 éves klasszis 2009-ben még WRC-vel szerezte meg első abszolút bajnoki címét, majd a másodikat a FIA újításaként (a költségkímélési céllal bevezetett) S2000-essel nyerte meg, 2016-ban pedig már az R5-ös Skodával volt megállíthatatlan.
„Az első bajnoki címét soha nem felejti el az ember, az az emlék nyilván mindig velem marad, de nem tudok rangsorolni, mert a tavalyi címvédés is felejthetetlen élmény volt. Kívülről talán úgy nézett ki, hogy a tavalyi bajnoki cím könnyedén lett a miénk, de a nagy pontelőny ellenére azt kell, hogy mondjam, rengeteg munka volt a 2016-os első helyben is.”

A WRC-k után is van élet

„Sok minden változott az autósportban az első bajnoki címem óta. A WRC-k megszűnésével meg kellett szoknunk az új fejlesztésű autókat, de például a mostani Skoda Fabia R5 akad, amiben lényegesen jobb, mint a WRC-k. Utóbbiak nyilván erősebbek, így a hosszú egyenesekben nagyobb végsebesség érhető el velük, de az R5-ösöknél a fékek és a futómű fejlesztései a technikásabb pilótáknak sokat segítenek. Időbe is telt, mire megszoktam, mire képes a fék, hiszen sokszor előfordul, hogy a pilóta agya egyszerűen nem hiszi el, hogy ilyen rövid féktávon is meg lehet állni” – mondta nevetve Herczig.

 
A törökbálinti versenyző már 20 éve rója a gyorsasági szakaszokat, de szó sincs arról, hogy belefásult volna a ralizásba. „Még mindig megvan az a bizonyos bizsergés a versenyek előtt, és amíg ez megvan, addig nem akarom abbahagyni. Őszintén szólva borzasztóan élvezem a versenyzést, a futamok hangulatát, a közös küzdelmet a győzelemért.”

Bár Herczig nagy álma, hogy elinduljon a világbajnoki sorozatban (azon belül is kedvenc pályáján, a Német Ralin), ennek egyelőre nincs realitása.

„Ez elsősorban pénzkérdés, és bár arról lehetne szó, hogy egy-egy versenyre elutazzunk, ennek nem sok értelmét látjuk. Pontosan ezért inkább az a célunk, hogy az Európa-bajnoki sorozatban elinduljunk, és legmerészebb álmunk, hogy ott érmet szerezzünk.”

Ilyen magasra utoljára Ferjáncz Attila jutott, aki 1986-ban (81 után másodszor) végzett az Európa-bajnokság harmadik helyén, de hozzá köthető az első Eb-futamgyőzelem is: 1974-ben, Bulgáriában jött össze a bravúr.

MOL Sportágak
MOL Csapat