Hiába készült Budapestre a magyar ralibajnok

2017. augusztus 30. szerda 17:17

Hiába várta tűkön ülve a Budapest Rallye-t a magyar ralibajnok páros, elmarad a verseny. Herczig Norberték dühösen vették tudomásul, hogy a szervezők nem tudták tető alá hozni a versenyt, hiszen túl azon, hogy nagyon készültek a Budapest Rallye-ra, egyéb károk is érték a címvédő párost.

“Egyelőre kavarognak bennünk az érzések. Még nagyon friss az információ ahhoz, hogy érzelmek nélkül tudjak nyilatkozni. Ha végiggondolom a folyamatot, így tudnám leírni az elmúlt egy hónapunkat: először mérhetetlen öröm, óriási várakozás, majd rengeteg befektetett energia, idő, és anyagi ráfordítás végül erős düh és a végén a tehetetlen elkeseredettség" - mondta a MOL-csapatnak Herczig. 

"Budapest Rally utoljára 2013-ban került megrendezésre, pedig ez a futam az egész mezőny számára nagyon fontos és kedves verseny, ezért az idei évben mindannyian nagyon készültünk erre a megmérettetésre. Sőt, miután a futam fővárosunk közelében lett volna lebonyolítva, a SKODA Rally Team Hungaria csapata egyéb programokat is rászervezett az eseményre. Végül a szervizcsapatunk, a kamion a versenyautóval megérkezett Budapestre, de minden tervünkből csupán egy, a névadó támogatónk részére készült kisfilm forgatása valósult meg.” - mondta alig burkolt indulattal Herczig Norbert.

“Úgy érzem magam, mint egy művész, aki készül, gyakorol, csiszolja a stílusát, aztán a premier előtt pár nappal közlik vele, hogy elmarad az előadás.”

“A magyar mezőny július óta nem ült versenyautóban, így az azóta eltelt két hónap csupán a mentális és a fizikai felkészülésről szólhatott. Nincsenek rá szavak, amelyek leírhatnák, hogy milyen mértékben vagyunk csalódottak. Jelenleg úgy érzem magam, mint egy művész, aki készül, gyakorol, csiszolgatja a stílusát, a tudását, aztán a premier előtt pár nappal közlik vele, hogy a darabot kivették a repertoárból…”

 

Miért marad el a Budapest Rallye?

A szervezők által kiadott hivatalos közlemény a hamis és fél információk alapján elinduló, "megállíthatatlan lakossági felháborodást" nevezi meg a verseny elmaradásának fő okaként. Herczigék szerint azonban a hivatalos kommunikáció nem más, mint a felelősség hárítása.

“A szervezők, köztük az MNASZ elnöke még tavaly decemberben nagy fórum előtt lelkesen közölte, hogy 2017-ben lesz Budapest Rallye. Ehhez képest megtudtuk, hogy csupán néhány hónapja láttak hozzá a szervezéshez, sőt csak augusztusban adták be a különböző kérelmeket.

Én nem a szándékaikban kételkedem, de azt gondolom, hogy egy ilyen volumenű futam szervezéséhez még nem megfelelő tudással rendelkező rutintalan társaság nagymértékben benne van abban, hogy végül szeptember első hétvégéjén nem került megrendezésre a Budapest Rallye.

A „nagy öregek”, akik ezen a területen akár már évtizedek óta szerveznek és bonyolítanak le rallye versenyeket, pontosan tudják, hogy egy ilyen volumenű esemény megszervezése hónapokat vesz igénybe. Engedélyeket kell szerezni az útkezelőtől, a rendőrségtől, a Pilisi Parkerdő kezelőjétől, a rendezvényt érintő városoktól, de talán még Budapesttől is, hogy használhatjuk-e a nevet. Azt gondolom, hogy a szervezőknek egyszerűen nem volt meg a kellő tapasztalatuk, a felmerülő problémákat nem tudták megfelelően kezelni és az idő rövidsége miatt megoldani sem. - tette hozzá a SKODA Rally Team Hungaria pilótája.

A ralitársadalom a vesztes

“A tények: 155 versenyző páros és csapataik, illetve a mögöttük álló szponzorok, támogatók mind anyagilag, mind fizikailag és szellemileg vesztesei az elmaradt versenynek. Sőt, ha tovább gondoljuk, ott vannak a szurkolók is, a vendéglátóegységek, a városok, akik szintén egy jó és hasznos versenyre készülhettek.” Herczigék továbbra is címvédőként vezetik a magyar bajnokságot, 5 futam után jelenleg 13 pont az előnyük.

A szervezők azt ígérik, megpróbálják a versenyt novemberben megrendezni, de Herczig nem kimondottan optimista ezzel kapcsolatban. “Amihez kilenc hónap kevés volt, az miért menne kettő alatt? Úgy sejtem, ezek megint csak szavak! Azt gondolom, hogy a szervezők inkább a könnyebb utat fogják választani és a nehézségek megoldása helyett, - azért, hogy meglegyen a versenynaptárban kiírt hét futam -, inkább egy ausztriai versenyhez fogják csatlakoztatni a magyar mezőnyt. Ezzel több gond is van. Mi a nemzeti bajnokságban versenyzünk, magyarok vagyunk, itthon, a mi szurkolóink előtt kellene versenyeznünk. Másrészt Magyarországon remek rallye pályák vannak, ezeket kellene koptatnunk.”

 
Ha mégis lesz Budapest Rallye, Herczig Norbert szerint az egy egészen más verseny lesz. “Tapasztalatból mondom, hogy az nem véletlen, hogy novemberben nincs magyar bajnoki futam. A bajnokság minden évadban, októberben lezárul. Novemberben már lehetnek fagyok a reggeli gyorsokon, ami egy teljesen más jellegű felkészülést követel a versenyzőktől, a szervizcsapatoktól, amire sok magyar csapat nincs felkészülve és az anyagi kereteik az utolsó futamra valószínűleg ki is ürülnek, plusz költségre nincs keret.

Bár a rendezők valószínűleg a 7. futam kérdését egy meleg szobában, friss kávé és tea mellett, egy tollvonással fogják eldönteni, a döntésük a magyar rallye társadalom nagy részére óriási terhet ró majd…”

Akár itthon, akár Ausztriában zárul a szezon, a SKODA Rally Team Hungaria csapata már most a 2018-as terveiket építik. „Fő célunk, hogy jövőre elinduljunk az Európa-bajnokságon.” Ezzel a tervvel kapcsolatban Herczig Norbert egy korábbi interjújában mesélt a MOL-csapatnak.

Herczig Norbert megy, amíg érzi a bizsergést

A háromszoros abszolút ralibajnok Herczig Norbert büszke rá, hogy a MOL-csapat tagja lehet, hiszen példaképe, Ranga László is vállalat támogatottja volt. A 41 éves versenyző még mindig imádja a versenyzést, komoly céljai vannak úgy a magyar, mint a nemzetközi mezőnyben, és izgatottan készül kedvenc versenyére, a veszprémi murvás futamra.

Fotó: srth.hu

MOL Sportágak
MOL Csapat