Nyerj értékes ajándékot a MOL-csapattól és Herczig Norbitól | MOL Csapat

Nyerj értékes ajándékot a MOL-csapattól és Herczig Norbitól

2018. május 03. csütörtök 09:00

A MOL Racing Team játékra hívja Herczig Norbi rajongóit, mi pedig a ralibajnokot akartuk megtréfálni egy trükkösnek szánt kérdéssel. Kudarcot vallottunk.

Herczig Norbi már kevésbé hajlamos beleszeretni egy gépbe, mint fiatal korában, de azért ő is végigsimogatta a szemével a Fabia R5-ös szörnyet, miután káprázatos versenyzéssel az abszolút hatodik helyen végeztek pályafutásuk első Európa-bajnoki futamán navigátorával, Ferencz Ramónnal.

Tökéletesen ült Herczigék taktikája az első ERC-futamon

Herczig Norbert és Ferencz Ramón párosa minden elvárást túlszárnyalva az abszolút hatodik helyen végeztek pályafutásuk első Európa-bajnoki futamán. Az Azori-szigeteken rendezett szezonnyitó versenyen Herczigék tökéletesen követték az előre megfogalmazott taktikát, folyamatosan gyorsultak, és végül az elit élmezőnyében végeztek.

Most olvasóink is alaposan végigmustrálhatják Norbiék gépét, sőt a MOL Racing Team játékra hívja a rajongókat. A feladat egyszerű: a 3D-s képet körbeforgatva számoljuk össze, hány MOL-logo szerepel az R5-ösön. Ajándékok, játékszabályzat és kép itt alább: 

Norbi súgni természetesen nem fog, de egy kis játékba őt is bevontuk. Kicsit zavarba akartuk hozni a négyszeres abszolút magyar bajnokot, és azt kértük tőle, sorolja fel, pályafutása alatt milyen autókkal versenyzett. Norbi azonban, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne egy húszéves pályafutást végigpörgetni, egy levegővel sorolni kezdte az autóit.

Skoda, CitroËn, Subaru, Ford

“1997-ben egy Skoda Favorit volt az első versenyautóm. Abban a kategóriában egy nagyon jó kis gép volt, de mivel az első év még a szárnypróbálgatással telt, sok sikerélmény nem fűződik hozzá. Hol a szalagkorlátról, hol az árokból kellett kiszedni minket, máskor meg a technika adta meg magát” - idézte fel vidáman a kezdeteket a magyar bajnok ralipilóta. “Tulajdonképpen szerencsés voltam, hogy ilyen jó géppel kezdhettem el versenyezni, 6 sebességes váltója volt, és már nem kellett kuplungolni sem.”

“99-ben átültünk egy Skoda Felicia Kit Carba, ez már egy komolyabb, 1500 cm3-s versenyautó volt. Nem mondanám, hogy nagy sikereket értünk el vele, de ahogy a Favorittal, úgy a Feliciával is nyertünk kategóriát egy-egy futamon. Aztán 2001-ben jött az eggyel erősebb Felicia Kit Car, ami egy kicsit nagyobb, 1600-as motorral készült. Ezzel az utóval éreztük, hogy valami már alakul, mentünk nagyon jó gyorsasági szakaszidőket, és élveztük a versenyzést.”

“Nem vagyok egy hebrencs típus, nem szokásom év közben autót váltani, de 2002-ben nagyon rosszul indult a szezon, és átültünk egy Citroën Saxo Kit Carba. Ez utólag jó ötletnek bizonyult, hiszen a kétkerék-meghajtásúak (F2) versenyében nyertünk futamokat, és nagyon jó versenyeink voltak.”

 
“Egy évvel később a típus maradt, de már egy Super 1600-as Citroën Saxóval versenyeztünk, és ekkor az évvégi értékelésben a 2. helyen végeztünk az F2-es csoportban.”

“2004-ben először ülhettünk igazi csúcskategóriás versenyautóba: egy Skoda Octavia WRC-vel szereztem meg életem első futamgyőzelmét a Veszprém Ralin, sőt egyből duplázni is sikerült, mert a következő futamot, a Budapest Ralit is megnyertük. Szerettem ezt az autót, egy igazi kezes bárány volt, de közben nagyon erős is”

“Egy évvel később átültünk egy másik WRC-be, és bár a Ford Focus is kiváló autó volt, nekem sajnos nem ment vele a versenyzés. Nem mondhatok rá semmi rosszat, egyszerűen nekem nem ment jól” - mondta önkritikusan Herczig.

“2006-tól 2009-ig többféle Subaru WRC-vel mentünk, és 2009-ben egy Subaru WRC S11-gyel szereztem meg pályafutásom első abszolút bajnoki címét.”

 
“2010-től Super 2000-es Skodákkal versenyeztünk, és bár az első két év elment az ismerkedésre, és arra, hogy a turbós gépek után visszaszokjunk a szívómotorosokhoz, utána már jöttek a sikerek is. Nagyon kellett a rutin, mert ez más vezetési stílust is igényelt, de azt hiszem, ekkora tanultam meg igazából, mit jelent a lendületautózás. Nagy csatákat vívtunk a magyar bajnokságban, remek időszak volt.”
 
  Norbiék az
 S2000-essel (Fotó: ewrc-results.com)
 
“2015-ben ültünk át a Fabia R5-be, ami egy abszolút csúcskategóriás versenyautó. Az Európa-bajnokságon topkategóriásnak számít, a világbajnokságon a WRC2-es kategóriában is az egyik legjobbnak tartják. Természetesen össze kellett szokunk az R5-össel is, de miután ez sikerült, az elmúlt években mi nyertük vele a legtöbb gyorsasági szakaszt, és zsinórban három abszolút bajnoki címet szereztünk vele” - tette hozzá Herczig.

A ralibajnok hamarosan újra útra kel, és az ERC második versenyén, a Kanári-szigetek betonos pályáin terelgeti majd az R5-öst. Kövessék a MOL Racing Teamet és a MOL-csapatot, folyamatosan beszámolunk majd a versenyről, és még a verseny előtt beszélgetünk egyet Norbival a Kanári-szigeteki kalandról.

MOL Sportágak
MOL Csapat