Tökéletesen ült Herczigék taktikája az első ERC-futamon | MOL Csapat

Tökéletesen ült Herczigék taktikája az első ERC-futamon

2018. március 27. kedd 17:14

Amit kitaláltak, azt megvalósították, sőt még annál is többet értek el, mint amiben előzetesen reménykedtek. Herczig Norberttel beszélgettünk.

Herczig Norbert és Ferencz Ramón párosa minden elvárást túlszárnyalva az abszolút hatodik helyen végeztek pályafutásuk első Európa-bajnoki futamán. Az Azori-szigeteken rendezett szezonnyitó versenyen Herczigék tökéletesen követték az előre megfogalmazott taktikát, folyamatosan gyorsultak, és végül az elit élmezőnyében végeztek.

 
Forrás: MOL Racing Team/Facebook
 
“Azért vagyok különösen boldog és büszke, mert Ferencz Ramónnal az egész ERC-versenynaptár legnehezebb versenyén tudtuk nagyszerű teljesítményt nyújtani” - mondta a MOL-csapatnak Herczig a hazaérkezés után.

Gyilkos kanyarok egy csodaszép szigeten

Ahogy a négyszeres abszolút magyar bajnok Origón vezetett versenyblogjából is kiderült, a magyar párosnak megvoltak a gondjai menet közben, de végül nemcsak a speciális kihívásokat támasztó szakaszokon, hanem a pályarutin teljes hiányán is sikerült túllépniük.

“Nagyon nehéz pályákon kellett versenyeznünk. Nyolcféle gyorsasági szakaszból három is 20 km-nél hosszabb, ami komoly igénybevételnek teszi ki a versenyzőket, hiszen elképesztően technikás versenypályákat jelöltek ki a szervezők. Itt óriási előnyt jelent, ha az ember ismerősen mozog a terepen, hiszen rengeteg a kanyar a rendkívül szűk pályán. Ahogy korábban is említettem, nekünk a célba érés volt a legfontosabb célunk, így nem vállalhattunk túlzottan nagy kockázatot."

"Gyorsan kiderült számunkra, hogy sok stílusváltásra lesz szükség az eredményes versenyzéshez, és azt is szoknunk kellett, hogy nem lehet a murván olyan hosszan csúszni a kanyarokban, mint mondjuk egy hazai versenyen, mert itt egyből a kanyar kijáratánál biztosan volt egy kőfal, földsánc, vagy rosszabb esetben egy szakadék” - mesélte a MOL Racing Team pilótája, aki a blogján külön kiemelte, hogy az Európa-bajnoki mezőnyben is remekül vizsgázott a MOL Racing Fuel RST versenyüzemanyag.

 
Forrás: MOL Racing Team/Facebook
 
“A fentiek miatt arra vagyok a legbüszkébb, hogy bár kettő kivételével az összes szakaszon kétszer ment végig a mezőny, mi többször a második versenynapon, tudtunk az első körben is abszolút 5-6. időket autózni a számunkra teljesen ismeretlen pályákon” - tette hozzá büszkén Herczig.

Bejött az eltervezett taktika

A magyar csapat arra készült, hogy fokozatosan ismerkedik a körülményekkel a verseny alatt, és - mivel a fókuszban a biztos célba érés volt - az Azores Airlines Rallye második felében kapcsolnak rá igazán. Ez végül még annál is jobban sikerült, mint eltervezték.

Herczig: Néha vissza kell majd fognom a lábamat

Az ember azt gondolná, egy négyszeres abszolút ralibajnok már nem is tud igazán izgulni egy futam miatt, ám ez nagy tévedés. "Nem túlzás, hogy gyermeki izgalommal várjuk a jövő heti versenyt" - vallotta be egy mosoly kíséretében Herczig Norbert, akit pont a reptéren értünk utol.

“Én alapvetően nem csak sportolóként, hanem magánemberként is szeretem alaposan és tudatosan megtervezni a dolgaimat. Bár a raliversenyzés az improvizációról szól, ezúttal is igyekeztem tartani magam az előzetesen megfogalmazott taktikához.”

“Az volt a terv, hogy az első versenynapokon ismerkedünk a pályákkal, a körülményekkel, és teszteljük, mennyire sikerült jól felírni az itinert. Aztán átrágjuk magunkat a belső kamerás felvételeken, és megnézzük, hol tudunk még gyorsulni. Persze egy raliverseny sosem úgy megy, ahogy az ember eltervezi, mindig történik valami, amire nem lehet felkészülni, hiszen az autóversenyzés nem egzakt tudomány. Mi például csütörtökön kaptunk egy defektet , ami miatt egy balkanyart nem tudtunk abszolválni és kicsúsztunk az útról. majd pénteken én hibáztam egyet, aminek köszönhetően egy földfalban kötöttünk ki.”

A saját hibáiból is tanulni akar

A raliversenyzők nem arról híresek, hogy kijön a szájukon a “hibáztam” szó, inkább csak kiválasztják a számtalan külső körülmény közül, hogy éppen melyik miatt történt a baleset. Herczig azonban nem keres kibúvót: “Az egy vezetési hiba volt, és azt vallom, akkor tudunk előre lépni, ha az ember beismeri, ha hibázik. Ahogy gyűlik a versenyrutinom, egyre inkább így gondolom, hiszen egy jó ralipilóta az utolsó versenyéig képes fejlődni.”

 
Forrás: MOL Racing Team/Facebook
 
A csütörtöki defektet követő pénteki baleset alaposan visszavetette a magyar párost, ráadásul a földfallal történt találkozás után Herczig attól tartott, komolyabban megsérült az autó, de szerencsére csak a bódé horpadt meg itt-ott. “Leszakadt a hátsó lökhárító, kicsit megütöttük itt-ott az autót, de szerencsére a futómű épségben megúszta a dolgot. Ennek ellenére sem tudok negatívumként gondolni arra, ami történt. Ez egy autóverseny, aki nem készül fel az ilyen helyzetekre, az nem igazi versenyző. Tanulni kell belőle, és tovább kell lépni.”

És akkor ránézett a tabellára

Herczig elmondta, a pénteki nap végén nézett rá először a verseny állására, mert addig nem akarta saját koncentrációját megzavarni az aktuális tabellával. “Előzetesen az első tízbe szerettünk volna bekerülni, és amikor a helyszínen végignéztük a rajtlistát, még ez is meglehetősen ambíciózus tervnek tűnt.”

 
Forrás: MOL Racing Team/Facebook
 
“Pénteken a 17. helyen álltunk, de a helyezésünknél fontosabb volt, hogy éreztük, bőven van még bennünk, és nagyon bíztunk benne, hogy meglehet az előzetesen kitűzött cél. A harmadik versenynap hozta meg az áttörést, és visszagondolva úgy gondolom, ezt a napot viszem magammal az Azori-szigetekről emlékül. Ez az, amire mindig szívesen fogok emlékezni, hiszen nagyszerűen mentünk egész nap, élveztük a versenyzést, és visszaigazolást nyert, hogy jól lőttük be a versenytaktikánkat is” - mondta Herczig, aki az utolsó gyorsaságin abszolút 4. időt autózott, és végül a hatodik helyen zárta élete első ERC-versenyét.

“Az utolsó versenynappal ha nem is maradéktalanul de elégedett vagyok. Volt mögöttünk már némi pályarutin is, tudtam figyelni az autóra, sőt állíttattam is rajta a korábbi tapasztalatok miatt, és így minden a helyére került.”

 
Forrás: MOL Racing Team/Facebook
 
Herczig elmondta, már a hazafelé tartó repülőn boldogan mosolyogva is eszébe jutott, hogy szűk másfél hónap múlva egy másik szigetcsoport, a Kanári-szigetek felé veszik az irányt, ahol az ERC-szezon második versenyét rendezik. “A hangulat, a tét miatti nyomás, illetve a versenyrutin miatt is fontos volt, hogy jól menjünk az Azori-szigeteken, de technikailag nem sokat segített a felkészülésben, hiszen a következő versenyt aszfaltos borításon rendezik” - tette hozzá a MOL Racing Team pilótája.

“Nagyon komoly eredményt értünk el, és ezért köszönet illeti az egész stábot, a támogatókat és mindenkit, aki lehetővé tette, hogy ilyen jól sikerüljön a bemutatkozásunk.

MOL Sportágak
MOL Csapat