Zengő Zoli: Huffy zseniális, ezt mesterien csinálta
2022. augusztus 09. kedd 10:15
“Nehezemre esik elhinni, hogy most itt tartunk” - sóhajtott nagyot Zengő Zoltán, amikor a franciaországi WTCR-futam után utolértük. A Zengő Motorsport újra nagyszerűen teljesített, Elzászban a csapat brit pilótája, Robert Huff megnyerte a második futamot, és megerősítette harmadik helyét a pilóták versenyében.
“Sosem állt még harmadik helyen pilótánk az összesített tabellán, Michelisz Norbi is csak a negyedik helyig jutott 2014-ben, úgyhogy érthetően nagyon elégedettek vagyunk. Rengeteg problémával küzdünk menet közben, ezért különösen jólesik a lelkünknek, ha a tabellára pillantunk” - tette hozzá széles mosollyal Zoli.
Nem várt siker Franciaországból
A Zengő Motorsport nem a legjobb kilátásokkal utazott el Franciaországba, és az időmérők igazolták is, hogy nem a leggyorsabb versenyére készül a magyar istálló. Ezért az a döntés született, hogy Nagy Daninak az időmérőn szélárnyékot kell biztosítania Huffnak, hogy a brit pilóta az első 8-10. hely valamelyikét megszerezhesse, és a fordított rajtrácsos második futamon jó helyzetből rajtolhasson.
“Daninak elrontottuk az időmérőjét ezzel a kéréssel, de ő olyan csapatjátékos, aki szó nélkül áldozta be a versenyét azzal, hogy az egyenesekben Huffyt húzta”
- mondta Zoli, de az angol pilóta is azzal kezdte a verseny utáni értékelését, hogy megköszönte magyar csapattársa segítségét.

“Most voltunk a leglassabbak, ezért olyan taktikát kellett választanunk, ami esélyt kínált a jó szereplésre. Láttuk az szabadedzésen az időket, és éreztük, hogy nincs meg a tempó, 6-7 tizedeket kaptunk a középmezőnytől is, és mivel rövid a pálya, arra számítottunk, hogy le leszünk maradva a mezőnytől.”
“De mellénk szegődött a szerencse is, mert a franciaországi pályán nagyon gyors Hondáknak gondjaik akadtak, feltartották őket, Huffy pedig Dani segítségével behozta a Cuprát az első tízbe, sőt a második futamon az első sorból rajtolhatott. Erre már tudtunk építeni.”
Huffy megvillantotta a klasszisát
A kilencedik helyről rajtoló brit az első versenyen is megmutatta, hogy nem véletlenül mondhatja magát túraautó-világbajnoknak, három helyet előre lépve fontos pontokat szerzett. Huffy már az első futamon is nagyszerűen rajtolt, a másodikon pedig még jobban, és ezzel a mezőny élére állt.

“Kimondva egyszerű volt a stratégiánk: le kell rajtolni Bennanit, aztán valahogy megtartani az első helyet. Igen ám, csakhogy a tempó nem velünk volt, ráadásul az élen haladó szélárnyékából könnyen lehet támadást indítani, Huffy azonban egészen mesterien oldotta meg a feladatot.”
“Nemcsak rá, az egész csapatra nagyon büszke vagyok, mert egy nem éppen nyerőnek tűnő helyzetből tudtunk nagyszerű szereplést kerekíteni. Mindenkinek része volt benne, csapatmunka volt a javából”
- lelkendezett az istálló tulajdonosa.
Gyors számolgatásba kezdtünk, és arra jutottunk, Huffy gyakorlatilag megnyerte a legjobb nem gyári támogatású pilóták számára kiírt különdíjat, a WTCR Trophyt, ami önmagában is nagyszerű eredmény, de Zengő Zoli nem adta fel a reményt, hogy ebből még valami ennél is szebb sülhet ki.

“Aki versenyzik, az nyerni akar. Aki nem, az nem is értem, minek csinálja” - nevetett az egykori klasszis pilóta. “Amíg remény van rá, addig hiszünk a bajnoki címben, és bár Mikel Azcona komoly előnnyel vezet, az autósportban bármi megtörténhet. Még nem volt idén igazán nagy gondja, nem is dobta el az autót, pedig ezek könnyen előfordulnak, és egy pillanat alatt átírják az esélyeket.”
“A bronz Huffytól bődületes bravúr lenne, de van még hátra annyi az idényből, hogy reménykedhessünk egy ennél is jobb szereplésben. Nagyon együtt van most a Zengő Motorsport csapata, ebből még bármi kisülhet”
- mondta bizakodva Zoli.