Zengőék jövőre már mindent tudni fognak a Cuprákról

2021. december 21. kedd 13:35

Hullámvasút lett az idei WTCR-szezonból a Zengő Motorsportnál, ahol zajos sikerek (az elektromos-sorozat megnyerése, futamgyőzelmek) mellett a balszerencséből is kijutott.

“Ötös” - osztályozta le a Zengő Motorsport szezonját a túraautó-világkupán Zengő Zoltán, ám ez nem iskolai osztályzat, hanem egy tízes skálán helyezte el a WTCR-szereplést az egykori kiváló versenyző.

“Felemás érzéseim vannak, mert úgy álltunk neki a szezonnak, hogy bajnoki címeket akarunk szerezni. Szeretném leszögezni, abszolút reális volt a célkitűzés, hiszen a szezon során is látszott, hogy amikor nem voltak váratlan problémáink, jól mentek a Cuprák” - mondta Zoli az utolsó versenyre utalva, amikor Szocsiban az első futamot Mikel Azcona, a másodikat Robert Huff nyerte, így tarolt a Zengő Motorsport.

Ennek ellenére a céloktól elég távol csapott célba a magyar gyorsasági istálló, hiszen legjobb pilótája a hetedik helyen záró Mikel Azcona volt, a csapatok versenyében pedig a 7. helyen végzett a Zengő Motorsport.

Ilyen az autósport

A helyzet az, hogy hiába csinál mindent jól egy istálló, a gyorsasági autósport teljességgel kiszámíthatatlan, és néha a legrosszabb pillanatban üti fel a fejét a balszerencse. Zoli nem keres kibúvókat, tudja, hol hibázott a csapat, de év közben többször járt közel egy erős szívinfarktushoz látva, micsoda peche volt a zengős pilótáknak.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Ott van az az átkozott volna, azzal van a baj. Racionálisan nézve Mikelnek meg kellett volna nyernie ezt a bajnokságot, csakhogy öt futam is volt, ahol nem szerzett pontot. Ha azokon becsúszik akár egy-egy 8-10. helyezés, akkor most bajnok lenne. Nem sokban különbözik Huffy helyzete sem, a lengéscsillapítós sztorin ugyanúgy rajtavesztettek, csak az angol pilótát még rendszeresen ki is lökdösték a pályáráról azokon a versenyeken, amiken kifejezetten jól ment.”

“Az első három futam a lengéscsillapítón ment el, Pau és Adria pedig azon, hogy hiába van mögöttünk gyári mérnöki támogatás, nem találtuk a megfelelő beállításokat, és így labdába sem tudtunk rúgni ezen a két futamon. "Igazából itt ment el az esély, hogy valami nagyot alkossunk, mert gyönyörű eredmény az utolsó versenynapon megszerzett két futamgyőzelem, de összesítésben igen távol végeztünk a célunktól” - sóhajtott nagyot Zoli.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

Nem úgy az első alkalommal kiírt elektromos túraautó-világkupára (Pure ETCR), ahol a Cupra X-ek letarolták a mezőnyt. A Zengő Motorsport toronymagasan nyerte a csapatok versenyét, ami nem is csoda, hiszen a pilóták között Mattias Ekström végzett az élen, és nagyon jó szezont futott Mikel Azcona is.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Nagy büszkeség számomra, hogy az első alkalommal kiírt Pure ETCR-t meg tudtuk nyerni. Ez a jövő, és ötven év múlva sem fog rosszul mutatni, hogy a mi istállónk nyerte az első elektromos túraautó világkupát” - mondta büszkén a csapatfőnök.

Jó autó a Cupra, csakhogy…

Zengőék vadonatúj Cuprákkal versenyeznek, amiket ráadásul Jordi Gené és Mikel Azcona is betéve ismert, valahogy mégsem jöttek össze a dolgok a spanyol gyártóval. Egyrészt kiderült, hogy a Cupra sokkal érzékenyebb a túlsúlyra, mint például az Audi, másrészt pedig az a bizonyos gyári támogatás sem olyan egyértelmű előny Zengőéknek, mint a többi istállónak.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“A többi csapat megkapja az autót, a gyári mérnöki támogatást, illetve az összes létező alkatrészt, amire csak szükség lehet. A Cupránál viszont erre nincs pénz, mi például kénytelenek vagyunk minden alkatrészt megvásárolni, ha pedig valami hiánycikk, akkor várunk rá. Arról nem is beszélve, hogy hiába vannak velünk a Cupra mérnökei, nagyon sok tesztet kell még elvégeznünk, mert rengeteg információ hiányzik.”

“Egyszerűen arról van szó, hogy a gyárnak sincs elég adata. Rengeteg mérnöki munkaórát kell beletennünk a következő szezonba, motort, féket, futómű-geometriát, mindent tesztelnünk kell, hogy jobban megismerjük az autó határait."Reméljük, hogy megmarad az együttműködés a Cuprával, és a mérnökeikkel közösen rá tudunk jönni a megoldásra.”

Jövőre ugyanezzel a céllal

A szezon előtt Zoli elmondta, a csapattal és a pilóták versenyében is az első hely lesz a Zengő Motorsport célja, és ez nem változik jövőre sem, bár még nagyon sok a nyitott kérdés. Egy fontos közülük Mikel Azcona sorsa.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“A spanyol matadorunk a legforróbb portéka a piacon, sokan szeretnék a csapatukban tudni, és meg is van a csáberő számára, hiszen olyan versenyzői programok futnak más csapatoknál, amikre a Cuprának nincs pénze."Őszinte leszek, nagyon szeretném, ha nálunk maradna, de számolnunk kell a lehetőséggel, hogy lesz olyan ajánlat, amire nem tud nemet mondani. Van B tervünk, de nagyon szeretnénk, ha nem lenne rá szükség” - magyarázta Zoli.

Az egykori pilóta szerint egyelőre nem is a pilóták vannak fókuszban, hanem az autók, egy kis pihenést követően meg is kezdődik a következő szezonra való felkészülés.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Sokkal jobban kell figyelnünk a BoP szabályrendszerére, mert a Cupra nagyon érzékeny a pluszsúlyra. Nem engedhetjük meg jövőre, hogy egy hét tizeddel megnyert időmérőért 40 kg. pluszsúly nyomja az autókat, többek között ezért is nagyon fontos, hogy a következő teszidőszakban minél jobban megismerjük az autót, és a következő szezont már tökéletes beállításokkal várjuk.”

“A csapatunk nagyon jó, a győzni akarás mindenkiben ugyanúgy dolgozik, és jövőre nem is a szerencse szövetségét kérem, csak annyit, hogy a balszerencse ne hátráltasson minket."Megyünk tovább előre, nagy céljaink vannak, és sokat kell dolgoznunk, hogy elérjük őket” - tette hozzá elszántan Zoli.

MOL Sportágak
MOL Csapat