Zengőéknek a Hungaroring lesz a WTCR-szezon csúcseseménye

2020. október 16. péntek 14:15

Boldizs Bence küszködik a Cuprával, de nagyon bízik benne, hogy sikerül megoldást találni az alulkormányozottságra, és jól tud menni azon a pályán, amit a legjobban ismer

Boldizs Bence nem örül. A Zengő Motorsport ifjú pilótája - aki az újoncok számára kiírt Rookie-különversenyben a második helyen áll a WTCR-mezőnyben - az első két versenyt ismerkedésnek szánta, és előzetesen úgy gondolta, a harmadik és a negyedik futam, azaz a Slovakiaring és a Hungaroring hozhatja meg számára az áttörést, hiszen ezeket a pályákát nagyon jól ismeri.

WTCR: Óriásit ment Szlovákiában Zengőék spanyol pilótája

A WTCR harmadik versenyhétvégéje hozott nagy pillanatokat, de összességében nem mindenkinek sikerült a legjobban. Pedig előzetesen Kismarty-Lechner Gábor és Boldizs Bence is azt mondta, a Slovakiaringen jó teljesítményt vár magától, hiszen ezt a pályát mindketten jól ismerik. Az időmérők nem sikerültek jól Zengőéknek - bár az első teszten Mikel Azcona volt a mezőny leggyorsabbja -, így meglehetősen rossz pozícióból kellett rajtolnia mindhárom pilótának.

A szlovákiai WTCR-futam azonban nem sikerült igazán jól, Bence legalábbis egyáltalán nem elégedett, holott azért voltak figyelemre méltó pillanatai is a WTCR tour harmadik állomásának. “Nem vagyok elégedett, sokkal szebb eredményekben reménykedtem, ám ez végül nem jött össze. Bár én általában először mindig magamban keresem a hibát, most elég egyértelműen látszott, mi okozza a problémát, ami miatt nem tudok kiegyensúlyozottan gyors lenni” - mondta Bence a MOL Csapatnak.

Alulkormányzott a Cupra

“A szezon eleje óta küzdünk azzal a problémával, hogy a Cupra alulkormányzott. Ez lehet, hogy kifogásnak hangzik, de elég megnézni a szektoridőimet, és kiderül, hogy mire célzok: a Slovakiaring első és harmadik szektorában az élmezőnyhöz hasonló időket produkálok, sőt a második versenyen az egyes szektorban én voltam a leggyorsabb, aminek borzasztóan örültem” - mondta büszkén a Zengő Motorsport pilótája.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Tudni kell, hogy ezekben a szektorokban tempós a pálya, csak gyors kanyarok vannak benne, míg a második szektorban lassabb a tempó, itt vannak az éles, kisebb sebességet követelő kanyarok. Míg előbbiekben minden futamon az első tízben voltam, addig utóbbiban a mezőny végén kullogtam, ami egyértelműen az alulkormányzottság miatt van.”

“Elkeserítő volt, hogy míg például a második versenyen az első szektorban én voltam a leggyorsabb, a középső szektorban elveszített idő miatt nem tudtam megközelíteni az élmezőnyt. Állítgattuk az autót, próbáltuk kiküszöbölni a hibát, de - bár értünk el apróbb változásokat - összességében nem sikerült megtalálnunk a hiba okát.”

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

Az alulkormányzottság kevésbé zavarja a rutinos Mikel Azconát, aki az elrontott időmérő miatt szintén rossz pozícióból volt kénytelen rajtolni a Slovakiaringen, de mindhárom versenyen óriásit ment, 10-12 előzést bemutatva sorra szállította a fontos pontokat a Zengő Motorsportnak.

“Mikel is panaszkodik az alulkormányzottságra, bár a telemetriai adatok elemzéséből kiderült, hogy míg én a kanyarközépen veszítek sok időt, addig neki inkább a gázadásnál akad problémája."Természetesen próbálunk az ő beállításaiból is tanulni, de mivel hiába állítgattuk az autót Szlovákiában, most egy drasztikusabb lépésre szántuk el magunkat” - magyarázta Bence.

Esős teszt a Hungaroring előtt

Zengőék nem csomagoltak azonnal a szlovák WTCR-futam után, hanem maradtak a Slovakiaringen egy betervezett tesztre, ám a szerencse - ahogy a versenyen, úgy a teszten - sem állt a csapat mellé.

“Úgy zuhogott, mintha dézsából öntenék, úgyhogy az esőgumik tesztelése szempontjából hasznos volt ugyan a teszt, ugyanakkor az alulkormányzottság ügyében nem igazán tudtunk előre lépni. Annak örülök, hogy szimulált versenykörülmények között tesztelhettem az esőgumikat, ugyanis ezzel eddig nem versenyeztem, csak a Nordschleifén, ott viszont a túlélés volt a cél” - tette hozzá nevetve Bence.

“Az egész szezon legfontosabb hétvégéje következik. Nyilván a Hungaroringet vártuk a legjobban, hazai pályán egészen más érzés versenyezni, csak azt sajnálom, hogy nem lehetnek kint nézők. "Értem az okát, és úgy gondolom, a zárt kapus rendezés a jó döntés, hiszen az egészség a legfontosabb, de azért egészen más érzés lett volna úgy versenyezni, hogy közben érzem, a lelátón nekem szorítanak.”

Nem fekszik igazán a hazai pálya

Bence elmondta, bár nagyon készül a mogyoródi WTCR-futamra, nem teljesen nyugodt, mert ha nem sikerül megoldást találni a Cupra alulkormányozottságára, akkor a Hungaroring pont nem az a pálya, ahol felül lehet kerekedni az ilyen problémákon.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Bár a mérnökökkel folyamatosan dolgoztunk a beállításokon, mégsem sikerült elérnünk a kívánt eredményt, az apró javulások nem segítettek sokat. Úgyhogy úgy határoztunk, most alaposan belenyúlunk az autóba, és sok kicsi változtatás helyett egy nagyot eszközlünk."Erre elsősorban azért van szükség, mert a Hungaroring pont olyan rajzolatú pálya, amin sok a lassú, kanyargós rész, így a problémák hatványozottan jelentkeznének” - magyarázta Bence.

“Nyilván nagyon szeretnék jól szerepelni hazai pályán, de a célokat inkább lépcsőfokokként állítom fel magam előtt. Először is a Q2-be szeretnék bekerülni, sőt célom a Q3 is, hogy aztán a versenyen jó pozícióból indulva tudjak csatázni a pontokért. Nincs kimondott, helyezésekben megfogalmazható célom, csak szeretném megmutatni, hogy gyors pilóta vagyok, aki méltó a túraautó-világkupa mezőnyéhez - tette hozzá Bence. 

MOL Sportágak
MOL Csapat