Az első WTCR-pontok után itt az első rookie-futamgyőzelem

2020. szeptember 28. hétfő 13:06

Boldizs Bence élete első WTCR-versenyén megszerzett pontjait a másodikon tovább gyarapította, és a rookie-különversenyben is remekelt a Zengő Motorsport ifjú pilótája.

Lubickol a mély vízben Boldizs Bence, a Zengő Motorsport 22 éves pilótája! A WTCR-mezőnyben abszolút újonc fiatal pilóta egyből az első versenyén, Zolderben megszerezte első világkupa-pontjait, amiket a Nordschleifén újabbak követtek, ráadásul Bence az újoncok számára kiírt rookie-különversenyben egy első és egy második helyet szerzett Németországban.

“Az első verseny nagyon nehéz volt, hiszen nullkilométeres autókkal, a kollektív teszt nélkül kellett helyt állnom. Abszolút az erdőben voltunk a beállításokkal, főleg az autó elejének a tapadását volt nehéz megtalálni, de hiába maradt ki a kollektív tesz számomra, egy komoly sikerélménnyel már ekkor gazdagodtam: az első időmérőn csapattársam, Mikel Azcona előtt végeztem” - mondta Bence a MOL Csapatnak.

“A Belgiumban megszerzett egy ponttal a zsebemben is tartottam egy kicsit a Nordschleifétől. Ezt a pályát nem kell bemutatni senkinek, aki követi a technikai sportokat: a legnehezebb, legveszélyesebb, de egyúttal a legélvezetesebb az összes pálya közül. A hétvégém, bár nagyon-nagyon vártam, azonban ezúttal sem indult jól…”

Túl hangos az autó

Belgiumban az autók érkeztek meg későn, ezért Bence egyáltalán nem tudott részt venni a szabadedzésen, Németországban pedig zajszint-probléma merült fel, amiért fekete zászlóval tudott csak menni összesen egy kört, aztán kizárták. “130 decibel a határérték, és nálam 131-et mértek” - mondta utólag már mosolyogva Bence.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Azt a bizonyos egy körömet is szárazon tettem meg, a verseny alatt pedig szakadt az eső a Nordschleifén, úgyhogy nem a legideálisabban készültem a brutálisan nehéz pályára. Hiába tettem meg szimulátorral sok-sok kilométert, a Nordschleifére nem lehet így készülni. Olyan szintkülönbségek vannak, olyan kompresszió, olyan erőhatások érik az embert, amire nem készít fel a szimulátor.

“A körülményeket látva azt a döntést hozta a csapat, hogy afféle biztonsági játékot játszva koncentráljunk arra, hogy épségben hozzuk be az autókat a célba." Ez végül sikerült, bár volt néhány kemény pillanat, akadtak “falközeli” élményeim is, de végül az első tízben sikerült végeznem az első versenyen, ami még úgy is nagyon jó eredmény, hogy sokan estek ki, a Hyundai pedig visszalépett az indulástól” - mondta elégedetten Bence.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

Ami talán még többet mond a Zengő Motorsport ifjú pilótájának remek teljesítményéről, az az újoncok számára kiírt rookie-különverseny, amiben az első futamon második, a másodikon első helyen végzett Bence. “Négyen vagyunk ebben a különversenyben, ráadásul Jack Young gyorsan a falba vágta a Megane-ját jelezve, hogy nem árt az óvatosság ezen a brutálisan nehéz pályán. Persze, nagyon örültem az első és a második helynek is, de sokkal fontosabb volt, hogy megszereztem az első top10-es eredményemet.”

Megvan a potenciál az új Cuprában

Bence elmondta, neki ugyan nincs sok összehasonlítási alapja sem a régi Cuprával, sem a régi gumigyártó abroncsaival, de szép lassan kezd összeszokni az autóval, és Good Year a korábbitól teljesen eltérő mintázatú esőgumijaival is.

“A jó könnyű megszokni, és ez egy nagyon jó autó. Úgy gondolom, lépésről lépésre, a kellő ütemben fejlődöm, és úgy javulnak az időeredményeim, ahogy egyre jobban megismerem a Cuprát. Hogy van az autóban potenciál, azt mi sem bizonyíthatja jobban, mint Azcona negyedik helye a Nordschleifén, ami fantasztikus eredmény.”

A Zengő Motorsport pilótája elégedett az első két versennyel, beleértve az eredményeket, a fejlődés ütemét, és az időket is, de az igazán kiugró teljesítményt a következő két versenyen lehet várni tőle. Következik a Hungaroring és a Slovakiaring, két olyan pálya, amiket nagyon jól ismer Bence, aki Suzukival is rengeteg versenykilométert tett meg a két aszfaltcsíkon.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Itt előnyből indulunk, ami a beállításokat illeti, bár természetesen a Cuprával még nem ment itt senki, úgyhogy biztosan bele kell tenni a munkát a tökéletes beállítások megtalálásába, de mindent összevetve ezen a két versenyen várható, hogy kiugró teljesítményt tudunk nyújtani. "Mivel már Zolderben is végig tudtam menni a Hyundaiok mögött, tudtam tartani a pozíciómat Tarquini mögött, abban bízom, hogy a Hungaroringen még jobb leszek” - mondta reménykedve Bence.

MOL Sportágak
MOL Csapat