Bajnoki cím és dobogó szerepel Zengőék pau-i terveiben

2021. október 15. péntek 11:07

A Zengő Motorsport pilótája, Mikel Azcona a WTCR-ben még feljebb lépne a dobogón, míg az elektromos autók versenyében klubtársával küzdhet meg a bajnoki címért.

“Jó érzés a tabellákra nézni” - sóhajtott nagyot Zengő Zoli, a kimondottan eseménydús szezont futó Zengő Motorsport csapatvezetője. A magyar gyorsasági-versenyistálló alapítója a Cupra támogatásával két sorozatban is elindította sztárpilótáit, és a túraautó-világkupában (WTCR), valamint az idén először megrendezett elektromos túraautók versenyében (Pure ETCR) is komoly esélye van akár a bajnoki címre is a Zengő Motorsportnak.

“Azcona nemcsak a WTCR ranglistáján harmadik, hanem az elektromos túraautók pilótái között is, és ha hozzátesszük, hogy múlt héten Európa-bajnoki címet is szerzett, láthatjuk, hogy van okunk az optimizmusra” - mondta Zoli a MOL Csapatnak.

Nem minden fenékig tejfel

Az egykori kiváló gyorsasági-autóversenyző a szezon előtt azt a célt tűzte ki a csapata elé, hogy minden számban, amiben rajthoz állnak, bajnoki címet szerezzen a Zengő Motorsport. Azcona harmadik helye - illetve mindössze 25 pontos hátránya az élen álló Yann Ehrlacherrel szemben -, illetve az e-túraautók versenyét vezető Mattias Ekström kiváló szezonja ellenére az istálló a cseppet sem hízelgő hetedik helyen áll a WTCR-ben.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Az első két versenyhétvégén nagyot hibáztunk, mert tesztelés nélkül, vakon hittünk egy új alkatrészben, ám kiderült, hogy a lengéscsillapítók nem működnek jól [Erről korábban már beszélgettünk Zolival]. A német és a portugál versenyben jó sok pontunk benne maradt, de a spanyol futam óta szárnyalnak a Cuprák, Azcona kétszer rajtolhatott a pole-ból és két új pályarekordot is felállított, és azóta mindhárom futamon felállhatott a dobogóra.”

“Huffy [Robert Huff - a szerk.] esete más, neki sajnos óriási balszerencséje van. A telemetriai adatok alapján neki is az élmezőnyben kéne autóznia, nyert időmérőt is, de az autósportban csak a verseny számít, és ott nincs szerencséje a brit sztárpilótánknak. Vagy kiütik, és nem tudja befejezni a versenyt, vagy az időmérőn történik valami váratlan, így nagyon hátulról kellene felverekednie magát. Sajnos számára ez nem egy szerencsés szezon eddig.”

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Boldizs Bence helyzete sem könnyű. Vele kapcsolatban azt látom, hogy küzd a saját démonaival, és először saját magát kéne egyenesbe hoznia, mert hiába vannak kiváló tanárai a csapaton belül, nem tud úgy fejlődni, ahogy a tehetsége alapján abszolút elvárható lenne, míg nincs teljesen rendben mentálisan. A bizalmam azonban töretlen, biztos vagyok benne, hogy hamarosan komoly sikereket érünk el együtt” - mondta a fiatal tehetségről Zoli.

Kisajátítja a dobogót a Zengő Motorsport?

Az elektromos túraautók világkupáján annyiból más a magyar istálló helyzete, hogy nem megszereznie kell az első helyet, hanem megtartania. A Zengő Motorsport sztárpilótája, Mattias Ekström áll a tabella élén az utolsó futam előtt, és a négy cuprás pilóta közé ékelődik be a második helyezett Jean-Karl Vernay (Hyundai). Ha jól alakulnak a dolgok, akár a dobogót is kisajátíthatja a Zengő Motorsport, hiszen a harmadik Azcona, illetve a negyedik Jordi Gené lemaradása sem vészes.

“Mattias elveszítheti a bajnoki címet, de ha így lesz, akkor ő veszíti el. Világklasszis pilótáról beszélünk, meglepetés lenne, ha az ő rutinjával elbukna a cél előtt, de ahogy mondtam is, az esélyek a verseny előttig számítanak csak. Mindenesetre a svéd pilóta esélyeit növeli, hogy Azconának meg kell osztania a figyelmét, hiszen rá két versenysorozatban is komoly feladatok várnak.”

“Óriási dolog lenne, ha nyerni tudnánk az első alkalommal kiírt Pure-ETCR-sorozatban. A szemünk előtt zajló technológiai forradalomban mindenki első bálozónak számít, pont ezért szeretnénk nagyon, hogy az első idény végén a Zengő Motorsporté legyen az első bajnoknak járó megtiszteltetés. "Ez a jövő, ez biztos, és a bajnoki címmel megmutatnánk, hogy készen állunk rá. Ez nemcsak a Cuprának, de szakmailag nekünk is nagyot sokat jelentene” - mondta határozottan Zoli.

Ismeretlen pályán kell jól menni

Zengőék egy kicsit értetlenül állnak azelőtt, hogy mindkét versenysorozat naptárjába bekerült a teljes mezőny előtt ismeretlen Circuit Pau-Arnos. Zoli szerint kicsit szocreál a franciaországi pálya, és mivel csapatvezetőként számára az eredményeken kívül az is fontos, hogy az autók épségben érjenek vissza a paddockba, kicsit aggódik is.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Nem véletlen, hogy soha nem rendeztek itt korábban ilyen fajsúlyú versenyt. Rendkívül élesek a kanyarok, roppant balesetveszélyes az egész pálya, és ha arra gondolok, hogy a sokkal barátibb vonalvezetésű mosti pályán is voltak balesetek a rajt után, egy kicsit óvatosabbá válok.”

“WTCR-ben három, Pure-ETCR-ben már csak egy futam van hátra a szezonból, de még nagyon fontos feladatok állnak előttünk. "A bajnoki címért folyó harc mellett nagyon fontos számunkra, hogy Huffyt kicsit feljebb hozzuk, ezáltal a Zengő Motorsport is feljebb lépjen a csapatok versenyében, és persze szeretnénk sok hasznos versenykilométert tenni a Cuprákba.”

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Most kicsit pszichológussá is kell válnom, hiszen Azconát nem hajtani kell, hanem visszafogni. Még soha nem állt olyan előkelő helyen a ranglistán, mint most, és az Eb-címe is doppingolja, ezért nagyon fontos lesz, hogy tiszta fejjel versenyezzen, és ne tegyen kockára semmit, amit nem muszáj. Hogy ez mire lesz elég, azt meglátjuk a hétvégén” - zárta gondolatait Zoli.

MOL Sportágak
MOL Csapat