Csehországba is elutazott Herczig Norbiékkal a balszerencse

2019. augusztus 21. szerda 08:46

Az összes féle csapást átélte már idén a MOL Racing Team, de technikai gondok eddig nem nagyon voltak. A csehországi Barum Rallyn ez is megtörtént.

"Ezt az ürességet a legrosszabb megélni… tudod, ez az a fajta belső csend, ami nem megnyugtat, hanem kiüresít” - mondta lógó orral Herczig Norbi, a MOL Racing Team pilótája, miután a tavalyihoz hasonlóan az idei Barum Rallyn sem sikerült célba érnie.

“A rali technikai sport, bármikor ki lehet esni egy versenyből úgy, hogy senki nem hibázik, és velünk is ez történt most. Ettől még nem vagyok kevésbé szomorú, sőt csak még jobban bosszant a dolog, főleg azért, mert nagyon jó időket mentünk, amíg versenyben voltunk” - tette hozzá Norbi.

Most az alacsony benzinnyomás tett keresztbe

Idén legalább nem kellett a fiúk testi épségéért aggódnunk (tavaly az árokban végezte a Fabia R5), hasonlóság volt viszont, hogy amíg versenyben voltak Norbiék, addig nagyon jól mentek. A rali Európa-bajnokság hatodik futama most egy technikai ok miatt, nevesül a benzin nyomás rejtélyes ingadozásának folyományaként ért véget idejekorán.

 
MOL Racing Team
 
“Úgy álltunk neki a versenynek, hogy nem érdekel semmi, csak gyorsan akarok menni. Jól is kezdődött minden, sikerült jó tempót autóznunk, olyanok voltak mögöttünk, akik már 10-20 Barum Rallyn vettek részt, és úgy álltunk az ötödik helyen, hogy tíz másodpercen belül volt a dobogó. Úgy éreztem, minden rendben megy, amikor vészjelzést adtak a műszerek az alacsony üzemanyag nyomásról mesélte Norbi.

“Az volt a legnagyobb baj, hogy nem leesett, vagy az egekbe ugrott a nyomás, mert akkor lehetett volna sejteni, hogy mi a baj, hanem ingadozott. Kiálltunk, de a szerelők nekiestek az autónak, és volt remény, hogy vasárnap a super rallyra vissza tudunk ugrani, de végül ez is meghiúsult” - mondta Norbi, aki az utolsó pillanatig bízott benne, hogy a szabályok értelmében bekapcsolódhat a versenybe úgy, hogy akár még pontszerzésben is reménykedhetett volna.

 
MOL Racing Team
 
“Nem emberi mulasztás okozta a vesztünket, nem is felkészítési hiba csúszott be, hanem egy vis maior. Talán egy gyártási hibás alkatrész, vagy egy apró konstrukciós hiba lehetett a ludas, mindenesetre a BRR Team szakemberei szétkapták az autót, és a benzinpumpától a szűrőkön át a szenzorokig mindent kicseréltek, de nem sikerült feltárni a hiba okát.”

Volt már hasonló pechszériája

A MOL Racing Team jó arányban fejezi be a versenyeit, de különböző problémák miatt a szereplés elmarad a tavalyitól. Technikai gondok azonban eddig nem igazán akadtak a Polo GTI R5-tel, a csehországi hatodik gyorsasági szakaszon történt anomália tehát a sors eddigi jobb egyenesei és bal csapottjai után egy igazi horog volt.

 
MOL Racing Team
 
“Meg kell védenem az autót, hiába szidják most a szurkolóink közül sokan. Azt eddig is tudtuk, hogy aszfalton is versenyképes, most testközelből érezhettük, hogy a legjobbakkal is versenyben vagyunk. A technikai hibák előfordulnak a legjobb autóval is, szó sincs arról, hogy akár a felkészítő csapatot, akár az autót hibáztatnánk” - szögezte le Norbi.

“Technikai okból elég régen estünk ki utoljára, tavaly egész évben nem volt ilyen problémánk,, de azért számomra egyáltalán nem újdonság az a pechszéria, ami idén kísér minket. 2009-ben egy Subaruval lettem magyar bajnok, aztán átültem egy Super2000-es Skodába, amivel rengeteget szenvedtünk, egymást érték a problémák, de végül azokon is úrrá lettünk."Szóval volt már olyan időszak a pályafutásomban, amikor úgy éreztem, el vagyok átkozva, és a sors nekem egyébként sem szokott könnyen adni semmit” - tette hozzá egy félmosollyal a MOL Racing Team négyszeres magyar bajnoki pilótája.

 
MOL Racing Team
 
“Nem igazán hiszek a mumusban, de valahogy ez a Barum Rally elég nehezen adja meg magát nekem. A tavalyi baleset után idén is csak öt gyorsasági szakaszt tudtunk teljesíteni, úgyhogy jövőre hiába jövünk már harmadszor Zlínbe, még mindig zöldfülűek leszünk. Ezt két okból sajnálom nagyon. Az egyik, hogy ez egy szuper verseny, tényleg minden nagyon jó, óriási a hangulat, jók a pályák, és jó a szervezés is.”

“A másik, és talán ez a legnagyobb fájdalmam, a magyar szurkolók. Elképesztő volt az a szeretet, ami felénk áradt, és nem volt olyan lassító, ahol ne lett volna legalább egy magyar zászló. Úgy éreztem, hárman ülünk az autóban, Ramónnal ott voltak mellettünk a szurkolók is. Sokan utaztak el Csehországba, jellemző, hogy ahol végül ki kellett állnunk, ott is magyarok voltak, akik próbáltak vigasztalni minket. De sajnos vigasztalhatatlanok voltunk, a sört pedig nyilván nem fogadhattuk el” - tette hozzá nevetve Norbi.

Most aztán mindent bele

“Ramónnal nem olyan fából faragtak minket, hogy csak úgy lelankadjunk a problémák láttán. Megyünk tovább előre, van hátra még két futam, ezeken nem is lehet más a célunk, mint hogy menjünk, ahogy a csövön kifér” - fogadkozott a MOL Racing Team pilótája.

 
MOL Racing Team
 
“Mindig kell valami kapaszkodó, amivel az ember visszahozza magát a nehéz helyzetekből, és szerencsére nekünk most keresgélnünk sem kell, hiszen az időeredményeink azt mutatják, nagyon közel vagyunk az élmezőnyhöz. Jön Ciprus, ahol tavaly a dobogóra állhattunk, aztán pedig Nyíregyháza, amit már most nagyon várunk, hiszen egészen biztosan elképesztő hangulatban megyünk majd a hazai Eb-futamon.”

Most egy kis szünet következik, hiszen a ciprusi verseny csak szeptember végén lesz, aztán pedig jön a zárófutam, az Eb-sorozatban most bemutatkozó nyíregyházi versennyel. Hajrá, MOL Racing Team!

MOL Sportágak
MOL Csapat