Egy kóbor kutya életét így is megmentette Herczig Norbi

2019. július 01. hétfő 14:49

Nem engedi el a balszerencse a MOL Racing Team csapatát, ahelyett, hogy kevesebb gond lett volna, újabbak bukkantak elő, de Norbi nem szomorú a Lengyel-rali miatt.

“Nesze, sánta, itt egy púp” - gondolta a sors a népszerű viccet plagizálva, és beterelt egy kutyát a nyaktörő sebességgel közeledő Herczig-Ferencz páros elé a Lengyel-rali szombati versenynapján. Addigra a MOL Racing Team párosa már túl volt egy defekten, és - lassan mondhatjuk így - természetesen a szombati 10. helyének hála vasárnap ők takaríthatták a pályát a mezőny előtt - idén már harmadszor. 

A 8. helyen zárt a MOL Racing Team Lengyelországban

Pofozza a sors mostanában Herczig Norbiéket ezekkel a defektekkel... Sajnos a Lengyel-rali sem volt kivétel, ráadásul most rögtön a szombati első gyorsaságin sikerült beleszaladni egy defektbe, ez pedig olyan időveszteséggel járt, hogy az igazán szép eredménynek gyakorlatilag búcsút is inthettek a fiúk.

Ez a pechzuhatag bárkit megviselne, szerencsére Herzig Norbi a kivételek közé tartozik. “Ezt most nem éltem meg annyira rosszul, mint Lettországot, méghozzá azért, mert rengeteg hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk, és voltak nagyon jó gyorsasági szakaszaink is” - mondta a MOL Csapatnak Norbi. 

Egy kutya életét azért sikerült megmenteni 

“Volt itt minden, mint a búcsúban” - mondta nevetve a négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta, amikor arra kértük idézze fel a Lengyel-rali legfontosabb pillanatait. “A verseny egésze alatt összeszedtünk két defektet, aztán a pályára tévedő kutya miatt kellett szinte megállnunk, sőt még az itinterrel kapcsolatban is voltak apróbb hibáink. Tudod, van az úgy a focistáknál is, hogy jó formában, nagy önbizalommal lépnek pályára, valahogy a pályán mégsem sikerül semmi. Ez azért bosszantó, mert például az összesítésben élen álló Lukasz Habajnak akkora mázlija volt idén több versenyen is, hogy az valami elképesztő.” 

“Ehhez képest nekünk a több balszerencsés tényezőre még az utolsó gyorsaságin felkerült a hab is, hiszen egy baleset miatt több versenyző idejét is átlagolták, így hiába volt közel akár a hatodik hely is (az utolsó gyors előtt 4,5 mp-cel volt előttünk a hatodik helyezett), végül a nyolcadik helyen végeztünk. De ezen már meg sem lepődtünk” - tette hozzá mosolyogva Norbi.

 
Fotó: MOL Racing Team
 
“Nekem az egész pályafutásomra az volt a jellemző, hogy mindenért keményen meg kellett dolgoznom. Semmi nem hullott csak úgy az ölembe, és most is azt érzem, hogy ez az Európa-bajnoki mezőnyben is így van. Ugyanakkor azt is érzem, hogy jó úton haladunk, így kell mindent tovább csinálni, és akkor talán a szerencse is a kegyeibe fogad… legalább egy kicsit.” 

“De a kutya életét azért megmentettük, mert ha nem lassítok le, biztosan elcsaptam volna szegény blökit” - tette hozzá Norbi. 

Hivatalos pályatakarító? 

Mivel a MOL Racing Team csapata rögtön az első szombati gyorsan összeszedett egy defektet, onnantól fél szemmel már azt is figyelniük kellett, hogy semmiképpen ne végezzenek a 10. helyen, hiszen vasárnap fordított rajtsorrendben indítják el a mezőnyt, és az elsőnek rajtoló 10. versenyző takarítja a pályát a többieknek. Mondanunk sem kell, ez mekkora hátrány egy murvás versenyen. 

 
Fotó: MOL Racing Team
 
“Az idei ERC-versenyek között három volt murvás, és mindhármon mi takarítottuk a pályát a mezőnynek. Most is próbáltunk taktikázni, ami azt jelentette, hogy nyomtuk rendesen, mert az szóba sem kerülhetett, hogy szándékosan lassabban megyünk, hogy kikerüljük a 10. helyet. A mögöttem levőknek ugyanis jelentős volt a hátránya, akkora, hogy azt már nem tudtam volna behozni tökéletes versenyzéssel sem."Ezért nem volt más lehetőség, nyomni kellett, de közben valahogy azt éreztük, a sors már döntött helyettünk, és ha megfeszülünk, akkor is tizedikek leszünk.” 

“Hozzá kell tennem, az itteni takarítás távolról sem volt olyan szörnyű, mint Lettországban. Tudtunk így is jó időket menni az első körben, sokkal gyorsabbak voltunk, mint a lett versenyen, és aztán a második körben is mentünk nagyon jó időket” - mondta Norbi, akinek volt egy abszolút negyedik ideje is az egyik vasárnapi gyorson. 

Nem tört össze a csapat 

Norbi elmondta, sokkal jobb lelkiállapotban szállt ki a kocsiból, mint Lettországban, és ennek nem csak az volt az oka, hogy értékes pontokat szereztek. 

 
Fotó: MOL Racing Team
 
“Fontos volt, hogy befejeztük a versenyt, és nagyon sok tapasztalatot szereztünk. Igaz, a tavalyi itinerekből nem sokat tudtunk használni, hiszen sokat változott a pálya, de így is rengeteg versenykilométert tettünk meg, aminek meglesz a hatása. Lettországban semmi nem sikerült, most viszont mentünk jó szakaszokat, és éreztem, hogy hol hagytam benne a pályában, hol lehetett volna gyorsabban menni. Ez nagyon fontos.” 

“A fent említett lengyel Habaj nem kevesebb, mint 250 km-t tesztelt a verseny előtt, és most az az érzés erősebb bennem, hogy nekünk is csak ennyi hiányzik. A letthez hasonlóan a lengyel szakaszok is nagyon gyorsak, ezeket meg kell szokni - főleg nekünk, magyar versenyzőknek, hiszen mi pályafutásunk jelentős részét aszfaltos versenyeken tudtuk le. A magyar bajnokságban egy, vagy maximum két murvás verseny szerepel a naptárban egy versenyévadban” - magyarázta Norbi.

 
Fotó: MOL Racing Team
 
A mezőny most aszfaltra költözik, jön a Rally di Roma, ami egyrészt jó hír lehet, hiszen a Polóval nagyon jól mentek aszfalton Norbiék, ugyanakkor veszélyes is a dolog, hiszen az olaszországi versenyt tavaly kiülte a MOL Racing Team. 

“Hát vakrepülés lesz, nyilván, de a Kanári-szigeteken is jól mentünk, úgyhogy bízom benne, hogy Rómában is jók leszünk. Ha valamit kérhetnék, az nem is szerencse lenne, hanem csak annyi, hogy végre ne legyen balszerencsénk” - tette hozzá vidáman Norbi. 

MOL Sportágak
MOL Csapat