Herczig: Murván olyan a Polo, mintha Playstationön játszanék

2019. március 14. csütörtök 10:51

Túl van az első komolyabb teszten a VW Polo GTI R5-össel Herczig Norbi, és a bakonyi lankákon csak még jobban beleszeretett új autójába a MOL Racing Team pilótája.

“Olyan érzésem volt, mintha öt perccel korábban szálltam volna ki az autóból a Mikulás-ralin” - mondta széles mosollyal Herczig Norbi a MOL-csapatnak a múlt heti teszt után. A MOL Racing Team stábja a Bakonyban tesztelte az új Volkswagen Polo GTI R5-öst, és amit eddig csak sejtettünk, mostanra bizonyossággá vált: bitang jó kocsival versenyez az Európa-bajnoki szezonban a négyszeres abszolút ralibajnok.

 

“Találtunk a Bakonyban egy szakaszt, ami a murvás borítást tekintve eléggé hasonlít az Azori-szigetekire, ezért ott próbáltuk ki az autót. Nyilván az a fajta vulkáni kőzet, ami az első ERC-szakaszon vár ránk, nem modellezhető tökéletesen itthon, de így is nagyon jó tesztet tudhattunk magunk mögött. Azt kell mondjam, maradéktalanul elégedett vagyok.”

Mozog a bódé, de nem baj

Norbi elmondta, vannak ugyan furcsaságok, amikhez még hozzá kell szoknia, de a Polo R5-ös így is a kategória legjobb autója, amivel sikerült szorosabb barátságot kötnie a bakonyi lankák között.

 
Fotó: MOL Racing Team
 
“Pont úgy mozog a kasztni, mintha egy WRC-ben ülnénk, de a mérnökök mondták, hogy szokjunk csak hozzá nyugodtan, mert ez ilyen. [Ferencz] Ramónnal nevetgéltünk is rajta, hogy olyan, mintha egy libikókán ülnénk, de közben tudjuk mi is, hogy - és ez a legfontosabb - a négy kerék mindig az úton van, hiába tűnik úgy, mintha puha lenne az autó” - magyarázta Norbi.

“De nem csak ezért hasonlít a Polo R5 a WRC-kre, hanem abban is, hogy olyan velük murván menni, mintha Playstationnel játszana az ember. Iszonyú jó érzés, óriási élmény ezen a borításon vezetni” - tört elő a gyerek Norbiból.

“Könnyebb vele gyorsabban menni, mint a korábbi autóimmal, ami persze ugyanúgy kockázat is, mint komoly előny."Decemberben azt mondtam, sok idő kell még, mire megszokom az autó karakterisztikáját, de szerencsére nagyon gyorsan jó barátságba kerültünk. Egy komolyabb teszten vagyunk túl, de máris jobban érzem a féktávokat, és jobban használom ki a Polóban rejlő lehetőségeket.

“Fontos volt a megfelelő abroncsok kiválasztása is, és örömmel mondhatom, hogy miként pályafutásom bő kétharmadában, ezúttal is a Michelinben találtam meg a tökéletes választást. Ezeket az abroncsokat ismerem jobban és a VW Polo GTI R5-öt is ezekkel az abroncsokkal fejlesztették, nagyon örülök, hogy velük mehetek” - tette hozzá Norbi.

Három komoly változás

A négyszeres abszolút bajnok, az első ERC-szezonjában kétszer is dobogóra álló pilóta egy kis szakmázásra is vállalkozott. “Három komoly változás van a korábbiakhoz képest, amik miatt egyrészt remek versenyautó a Polo R5, másrészt némi kockázatot is jelent, hogy hozzájuk kell szoknom.”

“Az első a négy lengéscsillapító, amik minden korábbi autómnál hosszabbak a Polóban. Ez azért fontos, mert aki ralizik, az tudja, hogy ami repül, az lassú, márpedig néha elugrik az autó az úttól. Ez a Polóban azért nem okoz gondot, mert a négy kerék a hosszú lengéscsillapítóknak köszönhetően mindig az úton van, más szóval hajt.”

 
Fotó: MOL Racing Team
 
“A második a motor. Nem erősebb, mert nem is lehet, hiszen az ERC-szabályok szerint minden versenyautóban 1.6-os turbómotor van. Inkább a motor karakterisztikája más, illetve az, ahogy bizonyos helyzetekben viselkedik, lényegesen szélesebb tartományban lehet használni. A harmadik pedig az üléspozíció. Furcsa lehet, de nagyon fontos, hogy se a pedálok ne legyenek túl messze, se a kormány ne legyen túl közel, miközben kényelmesen ül az ember. Ez a Polóban abszolút adott, valahogy egészen más érzés benne ülni. Nagyon élvezem” - erősítette meg sokadszor pozitív érzéseit Norbi.

Vb-futamot nyertek ezzel az autóval

A MOL Racing Team pilótája elmondta, nagyon bizakodó az azori-szigeteki nyitófutam előtt, és nem csak azért, mert remekül teljesített a VW az első teszteken, hanem azért is, mert a háttércsapata is kiváló munkát végez.

“A BRR Team olyan beállításokkal hozza nekünk az autót az adott futamra ahol nekem már csak a legapróbb finomításokkal kell foglalkoznom. A csapatnak óriási rutinja van, és nem csak azért, mert részt vettek a versenyautó fejlesztésében, hanem azért, mert novembertől kezdődően számos versenyen tesztelték a Polót."Nem is akármilyeneken, hiszen a világbajnoki futamok közül a Svéd-ralin ez az autó nyerte a kategóriáját egy norvég sráccal a fedélzeten.”

 
“Nekik ezáltal olyan versenyrutinjuk van az autó felkészítésében, amilyen még a gyári csapatnak sincs. Ott voltak Monte Carlóban, és több nemzeti bajnoki futamon is, és ez a fajta tapasztalat szerencsére visszaköszönt a mi tesztünkön is, hiszen tökéletesen beállított versenyautót tettek alánk. Persze, módosítottunk néhány dolgon, és még mindig vannak nyitott kérdések (például az, hogy az Azori-szigeteken hány pótkerékkel induljunk neki a versenynek), de az biztos, hogy az autón semmi nem fog múlni az első futamon” - tette hozzá elszántan Norbi.

A MOL Racing Team már ezen a héten elutazik az Azori-szigetekre, ahol a teszten már csak az utolsó beállításokat kell tökéletesíteniük. Március 18-án jön a hivatalos teszt, aztán az adminisztrációs átvétel, a pályabejárás, és a technikai átvétel után elindul a 2019-es ERC-szezon. A verseny előtt természetesen még beszélgetünk egyet a pilótával, addig is sok sikert a bázisról! 

Ezt pedig csak úgy iderakjuk, mert annyira jó: 

MOL Sportágak
MOL Csapat