WTCR: Zengőéket a himnusz táplálja, győzni akarnak

2022. május 06. péntek 10:09

Idén is ott lesz a WTCR rajtvonalán a Zengő Motorsport, bár ez sokáig egyáltalán nem volt biztos. Zengő Zoli idén is együtt akar ünnepelni a magyar túraautó-csapattal.

Ahogy a MOL Csapat is beszámolt róla, végül rajthoz áll a túraautó-világkupán (WTCR) a Zengő Motorsport. A tavalyi szezont nagyszerűen záró, az elektromos gyorsasági versenyszámot letaroló, az utolsó WTCR-futamon dupla győzelmet arató magyar istállóval kapcsolatban a holtszezon során egyáltalán nem volt biztos, hogy a fenti mondatot leírhatjuk, de Zengő Zoli - szokásához híven - megint úrrá lett a gondokon.

“Amit a covid nem tudott tönkretenni, azt a szomszédban zajló háború bevégezte” - sóhajtott nagyot a legendás csapatvezető. “Iszonyatosa az áremelkedés, a logisztikai gondok mellé pedig bejött az is, hogy egyszerűen nem tudnak autókat gyártani, úgyhogy most mindenki próbál racionálisan gondolkodni az előttünk álló szezonról. Mi is így tettünk” - mondta Zoli, aki tavaly magánvagyonából áldozott irdatlan összegeket az idényre, de várakozásaival ellentétben nem döntötték rá az ajtót a reménybeli befektetők.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“3,5 millió eurót költöttünk a tavalyi szezonra, öt kamionnal és nyolcvanfős stábbal csináltuk végig az idényt. Köszönet a barátoknak és támogatóknak, hogy mellettünk álltak, de egyszerűen nem tudunk még egy szezont így végigcsinálni, mert a saját családom pénzét költöm a versenyzésre, és nem tudok mit mondani a feleségemnek, amikor megkérdezi, miért.”

Megnyertük az első elektromos túraautó világkupát [Pure ETCR], progresszívek vagyunk, zöldek vagyunk, sikeresek vagyunk, és a WTCR-szezont is nagyon jól zártuk. Azt hittem, válogathatunk majd az ajánlatok között, és megtérül a tavalyi befektetésünk, de egyáltalán nem így történt.”

Zoli soha nem adja fel

A magyar gyorsasági autósport orákuluma persze nem az a fajta, aki a gondok láttán meghátrál. A behatárolt lehetőségek adta kereteken belül kezdett el gondolkodni az előttünk álló szezonon, és bár végül ígéretes csapattal, jó autóval áll rajthoz a Zengő Motorsport, az elmúlt hetekben óriási iszapbirkózás alakult ki a WTCR-indulás érdekében.

“Az első probléma az volt, hogy a szezon végén eladtuk a versenyautókat, mert azt gondoltuk, a Cuprától kapunk újakat, csakhogy a spanyol gyártó az alkatrészhiány miatt egyszerűen nem tudta legyártani az autókat. Volt egy Cupránk tavalyról, amit kipofoztunk, és kaptunk egy tavaly tesztautóként funkcionáló versenyautót, így ezzel a két géppel állunk rajthoz.”

“Az egyik Cuprát a világbajnok Robert Huff vezeti, a másikat pedig Nagy Dani kapja meg."Nem arról van szó, hogy nem voltam elégedett Boldizs Bencével, aki a tartalékpilótánk lesz, hanem arról, hogy két autóba nem tudok három pilótát ültetni. Amikor még azt gondoltuk, újra négy autóval indulhatunk, tárgyaltunk más pilótákkal, volt köztük nagy név is, de másként alakult, az pedig nem volt kérdés, hogy egy magyar versenyzőt mindenképpen elindítunk.”

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

Ahogy arra számítani lehetett, Mikel Azcona távozott a csapattól, amit személy szerint Zengő Zoli is nagyon sajnál, de nem akarta betarthatatlan ígéretekkel a csapatnál tartani az egyik legtehetségesebb pilótát. “Kalkuláltunk a távozásával, de nagyon sajnáljuk, hogy a Cupra elengedte. Meggyőződésem, hogy hamarosan világbajnok lesz a kis spanyol matador” - tette hozzá Zoli.

A magyar himnuszból táplálkoznak

“Magyar istálló vagyunk, két versenymérnökünk és két adatmérnökünk is magyar, mert továbbra is bizonyítani szeretnénk, hogy felkészültek vagyunk az ilyen nagy feladatokra is” - magyarázta Zoli, majd hozzátette, a döntő többségében hazai szakemberekből álló csapat idén már sokkal többet tud a Cuprákról, mint tavaly.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

“Banális gondokkal küzdöttünk tavaly, ezekre rá is ment az első három verseny, azaz összesen hat futam, és így tulajdonképpen az egész szezon. A Szocsiban aratott duplagyőzelem, illetve a Pure ETCR megnyerése azt mutatta, hogy ha nincsenek technikai gondjaink, akkor az élmezőnyhöz tartozunk, és idén reményeim szerint sokat fogunk tudni építeni a tavalyi tapasztalatokra.”

Fontos kérdés a szezonrajt előtt, hogy milyen célokkal vág neki a WTCR-idénynek a Zengő Motorsport. Tavaly Zoli azt mondta, csapatban és egyéniben is a bajnoki cím a cél, és bár sok minden megváltozott az előző szezon óta, a célok nem tartoznak közéjük.

“Én imádom ezt az egészet, de nem tudok más célt elképzelni, mint a győzelmet. Nem is tudom, minek versenyez, akinek nem a végső győzelem a célja. "Minket a magyar himnusz táplál, azt akarom látni idén is, amit Szocsiban megtapaszaltunk: egy zengős pilóta integet a dobogóról, alatta pedig eufóriában ünnepel az egész csapat” - szögezte le Zoli.

 
Fotó: Zengő Motorsport
 

A WTCR-szezon május 7-8-án Franciaroszágban kezdődik, a tíz állomásból álló versenysorozat harmadik állomása lesz a Hungaroring június 11-12-én. Az idény november 19-20-án zárul Makaóban.

MOL Sportágak
MOL Csapat