Hosszú Katka a MOL Alapítvány fiataljaival dönt világcsúcsot

2019. június 26. szerda 13:42

Az úszóklasszis az egy négyzetméterre jutó tehetség világrekordját döntötte meg a MOL Alapítvány fiataljainak eredményhirdetésén, ahol a közösségi média fontosságáról is beszélt.

Száz fiatal sportoló került be a MOL Tehetségtámogató Programjába, amelyet 2006 óta csaknem félmilliárd forinttal támogatott meg a vállalat. Az idei győztesek között 32 millió forintot osztanak szét, ezt felszerelésre, utazásra, versenyzésre költhetik a fiatal versenyzők. A MOL profi csapatának tagjai közül több klasszist is támogatott az alapítvány már utánpótláskorú versenyzőként, ők így emlékeztek vissza azokra az időkre:

A MOL-csapat sztárjai téged is maguk közé várnak!

2019-ben ismét meghirdetjük a MOL Tehetségtámogató Program Sport pályázatot azoknak a 10-18 év közötti magyarországi általános és középiskolás diákoknak, akik jó eredményeket értek már el egy sportágban országos vagy nemzetközi versenyeken, de továbblépésükhöz anyagi segítségre van szükségük. Hogy milyen sportágban utazol, az számunkra mindegy, csak legyél egy magyarországi sportszervezet igazolt versenyzője, legyél magyar állampolgár és tanulj egy hazai közoktatási intézményben.

A díjat a MOL Csapat egyik legnagyobb sztárja, Hosszú Katinka adta át a fiataloknak (“Világrekordot állíthatnánk fel az egy négyzetméterre jutó tehetséges sportolók számával” - kezdte a beszédét széles mosollyal Katka), de a világklasszis úszónő nem csak gratulálni érkezett az eseményre.  

Brandépítés kezdő sportolóknak

A MOL Alapítvány kuratóriuma úgy döntött, ha már ennyi tehetséges fiatal sportoló van egy helyen, oktatást tart egy olyan témában, amire hitük szerint óriási szüksége lesz a sportolópalántáknak: arculatépítés, kommunikáció, és a közösségi média hatékony használata.

 
A legkedveltebb magyar sportoló, Hosszú Katinka egyike volt az előadóknak, Katkáról talán kevesen tudják, hogy az összes közösségi médiafelületét ő maga kezeli, ezért volt mit mesélnie a hallgatóságnak. A MOL Alapítvány szervezésében két előadást is végighallgathattak a srácok. Pap Viktor sportmarketing szakértő a sportolói márkaépítésről beszélt, Novák Ferenc, a Neo Interactive ügynökség szakértője pedig a közösségi média arculatépítésben játszott szerepéről tartott igencsak gyakorlatias előadást, amelyben fontos szerep jutott a webbiztonságnak is.

De kit követ Hosszú Katinka?

Arra gondoltunk, hogy feltesszük ugyanazt a kérdést a közösségi médiában feketeövesnek számító Hosszú Katinkának, illetve a MOL Alapítvány programjába bekerülő három fiatal sportolónak, a social mediában egyelőre csak fehér öves sakkozónak, Gaál Zsókának, a békéscsabai atlétának, Apáti Bencének, illetve a fiatal triatlonosnak, Karai Leventének.

“Pont most néztem, hogy legalább 500 oldalt követek” - kezdte nevetve a bajai úszóklasszis. “Bár általában inspirációt keresek, nem csak sportolókat követek, hanem olyan jól felépített, intelligens tartalmat kínáló oldalakat is, mint például Chiara Ferragni oldalát, aki amolyan úttörő a közösségi médiában, hiszen egy divatbirodalmat épített fel a semmiből. Persze sok sportolót is követek, Serena Williams, Marija Sarapova, vagy éppen LeBron James is rendszeresen feltűnik a falamon.”

 
A MOL Alapítvány fiatal atlétája, Apáti Bence egy pillanatra sem kérdés, honnan merít inspirációt, hiszen a békéscsabai futónál abszolút adja magát a válasz “A példaképem Baji Balázs” - mondta a korábban szintén a MOL Alapítvány támogatását élvező gátfutóról Bence.

“Persze figyelem a szövetség oldalát is, és a nemzetközi atlétikai oldalakat is, nagyon szeretek naprakész lenni a fontos történéseket illetően” - tette hozzá Bence.

Karai Levi abszolút tudatosan kezeli a közösségi médiát, Facebookon személyes oldala van, Instagramon viszont a Business Tool-okat is használja. Természetesen számára nem csak a kapcsolattartásról szól a social media. “Sok versenytársat követek, természetesen a szövetség hivatalos csatornáit is, de a technikai fejlesztések miatt rengeteg kerékpáros oldal is ott van a kedvencek között.”

Gaál Zsókának - szülei óvó tekintete mellett - csak néhány hete van saját sportolói oldala, ezt is leginkább a szülei kezelik, de a 11 éves sakkozónak így is komoly közösségi média-kötődése van. “Én inkább a Youtube-on vagyok sokat, hiszen rengeteg olyan villámpartit raknak fel, amikből sokat tanulhatok. A közösségi médiában Polgár Judit oldalát követem, de sokszor figyelem Kállai Gábort is” - mondta Zsóka a MOL Csapatnak.

Melyik volt a legsikeresebb posztod?

“Ez nem nehéz kérdés: az első olimpiai bajnoki címemet követő posztom kapta a legtöbb like-ot” - vágta rá szinte gondolkodás nélkül Hosszú Katinka. “Pontosan most nem tudom, de valahol 250-300 ezer kedvelés futott be rá. Szóval egyszerű a feladat: csak olimpiát kell nyerni, és már jönnek is a like-ok” - tette hozzá nevetve Katka.

 
Karai Levi itt még nem tart, de egy ifjúsági Európa Kupa-aranyérme már van, és úgy emlékszik, ez a legkedveltebb közösségi posztjának a témája is. “Sokan megnézték a legutóbbi, a csapatunkat bronzéremhez segítő befutómat is, ahol bevetődve előztem meg az ellenfelemet a célban, de az csak egy bronz, és hát az arany jobban vonzza a szemet” - mondta nevetve Levente.

Speciális helyzetben van Zsóka, hiszen ő még nem posztol nagyon régóta, de a közösségi aktivitást könnyedén tudja mérni az utcán sétálva is. Zsókának két sakkrovata is van, az egyik egy ajkai, a másik egy veszprémi napilapban. “Előfordul, hogy sétálok az utcán, és a buszról valaki lekiabálja az egyik játékom megfejtését” - mondta széles mosollyal a 11 éves ajkai sztár.

“Ezek a sakkrovatok nagyon népszerűek, több száz megfejtés érkezik rájuk, ami szerintem közösségi aktivitásnak számít. Egyébként sokan like-olták azt a posztunkat, amiben az egyik győztesnek adom át a díját, ami egy gyümölcskosár volt. De a Nagy Lászlóval készült közös képünk is tetszett az embereknek. Azon én is jót kacagtam” - tette hozzá Zsóka.

Apáti Bence a sportágon belül a nagy hajrájáról híres, a legtöbben szerinte azt a posztját like-olták, ami az ifjúsági Európa-bajnokság ezüstérmét hozta el számára. “Furcsa dolog ez, mert ott pont a hajrát rontottam el, meglehetett volna az arany is, de pár nap után már tudtam örülni az ezüstnek, ami nagyon szép eredmény. Aztán ott van még az EYOF-ezüst is, azt szintén sokan kedvelték.”

Mennyire fontos a visszajelzés?

Nem biztos, hogy közismert a tény, miszerint Hosszú Katinka saját maga kezeli a közösségi felületeit, ilyenformán az összes hozzászólás tulajdonképpen hozzá fut be. Katka szerint volt idő, amikor nagyon fontosnak érezte a visszajelzéseket, ám ez már elmúlt.

“Az az igazság, hogy megtanultam a helyén kezelni a hozzászólásokat, és arra jöttem rá, hogy nem szabad sokat foglalkoznom velük. Persze, nekem is jólesik a biztatás, de ha az ember túl sokat lóg a kommentek között, önkéntelenül is meggondolja, mit posztoljon ki, és mit ne."Márpedig ez akkor fog rólam szólni, ha azt posztolok, amit és amikor akarok. Csak így lesz igazán az enyém, ha nem a követőimet akarom kiszolgálni, hanem magamból akarok megmutatni valamit” - mondta határozottan Katka.

A srácokat egyelőre még nem követik akkora tömegek, mint a világklasszis úszónőt, ezért nekik még más a véleményük. “Nekem nagyon fontosak a visszajelzések, és még a kritikákat is szívesen hallgatom meg, mert tanulási folyamatnak fogom fel az egészet” - mondta Karai Levi, akivel abszolút egyetértett Apáti Bence is.

“Számomra a visszajelzések azt jelentik, hogy játszanak velem az emberek a sakkrejtvényekben. Örülök, hogy sokan vesznek részt a játékban, és bár ez kicsit más, mint a közösségi média, én őszintén mondhatom, hogy nagyon élvezem” - tette hozzá Gaál Zsóka.

MOL Sportágak
MOL Csapat