Herczigék a gumifaló aszfalton is az élmezőnybe törnek
2018. május 03. csütörtök 10:12
Hallotta már a kátránykötésű makadámút szókapcsolatot az életében? Ugye, mi sem. Herczig Norbi azonban nemcsak hogy hallotta, de csütörtöktől kezdve komolyabb ismeretséget is köt vele a rali Európa-bajnokság második futamán, a Kanári-szigeteken.
A Rally Islas Canarias óriási múltra tekint vissza, 1982-től kezdve 22 éven át volt az ERC egyik fontos állomása, majd néhány év szünet után 2016-ban került vissza a versenynaptárba. A Kanári-szigetek több szempontból is érdekes ralihelyszín, a már említett beton, illetve a szűk, levághatatlan kanyarok miatt is konszenzus van egy nagyon fontos kérdésben: itt csak a technikás pilóták élnek meg, aki nem tud pontos itinert készíteni a pályabejáráson, az nem lesz képes jó eredményre.
“Egyrészt ugyanolyan izgatottan várjuk a versenyt, mint az első, Azori-szigeteki futamot, másrészt az ott elért kiváló eredmények miatt magasabbra került a léc” - mondta a MOL-csapatnak Norbi, aki élete első ERC-futamán abszolút hatodik helyen végzett Ferencz Ramón navigátorával.
Mi a helyzet ezzel az aszfalttal?
A speciális útburkolat - tulajdonképpen annyiról van szó, hogy a kőzúzalékból kialakított műutat kátránnyal kötik meg - Herczig szerint igazából egy dolog miatt fontos.
“Ez a burkolat eszi az abroncsokat. Az érdes aszfalt nagyon igénybe veszi a gumikat, így kulcsfontosságú kérdés, mennyire tudnak a pilóták spórolni a gumikkal.”
A részben vulkáni lávával stabilizált utakról azt tartják, még esős időben is jó tapadást biztosítanak, cserébe alaposan próbára teszik a gumikat, ugyanakkor az is igaz, hogy a pályán általában nincs törmelék, mert nem nagyon lehet levágni a kanyarokat.

Megvan az aszfaltrutin
Bár Herczig korábban azt mondta, a legfontosabb, hogy pályarutint szerezzenek, és mindig végigérjenek a versenyen, most (ha a pályát nem is ismerik) legalább a szokatlan burkolattal nem lesz gond.
“Itthon a Magyar Rallye Bajnokságon kevés a murvás pálya, a legtöbb versenyt aszfalton rendezik, így arra biztosan nem foghatunk semmit, hogy nem ismertük jól az autónkat ezen a burkolaton, hiszen aszfalton nagyobb rutinunk van, mint murván”
- mondta Herczig, akinek ettől függetlenül pont egy murvás verseny, a Veszprém-rali a kedvence. “20 éve versenyzem, és elég kevés murvás versenyen vehettem részt.”
“Természetesen más beállításokat fogunk alkalmazni, mint a murvás Azori-szigeteken, és a vezetési stílust is a burkolathoz kell igazítani. Izgatottan várjuk, mire leszünk képesek aszfalton azután, hogy ilyen jól sikerült az első verseny.”
Csütörtöktől beindul a nagyüzem
Norbiék ezúttal is időben elutaztak a helyszínre, ahol minden bizonnyal óriási verseny vár rájuk. A pilóták és a nézők között is népszerű a Kanári-szigeteki rali, ami az egyik legtechnikásabb verseny a naptárban.
“A legfontosabb célunk továbbra is az, hogy minden versenyt befejezzünk. Azt azonban nem tagadom, hogy magasabbra került a léc az első verseny után. Bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk az élmezőnyben versenyezni, és bár tudjuk, hogy minden szempontból nagyon nehéz verseny vár ránk, izgatottan várjuk, hogy a rajtnál álhassunk.”

Ezúttal sincs esélylatolgatás, és azt sem mondanám, hogy plusz terhet rak ránk az első verseny jó eredménye. Szeretnénk újra megtalálni az egyensúlyt a tempós versenyzés és a biztos célbaérkezést szem előtt tartó vezetés között, és persze jó lenne újra előkelő helyen végezni”- tette hozzá Herczig.
A teszttel, a pályabejárásokkal, valamint az adminisztratív és technikai átvételekkel már hétfőn elkezdődött a Rally Islas Canarias, csütörtökön pedig már az éles verseny elkezdődik a kvalifikációs futamokkal, amelyeken eldőlnek a rajtpozíciók. Norbi eredményeit mi is kiemelten kezeljük, de exkluzív tartalmakért érdemes lesz követni MOL Racing Teamet, illetve az ERC hivatalos oldalát is.
És közben volna itt egy nyereményjátékunk, amit szeretettel ajánlunk olvasóink szíves figyelmébe. Bónusz van hozzá egy rövid Norbi-interjú is, amiben elmondja, milyen autókkal versenyzett eddig. Kettő az egyben, katt a linkre:
Nyerj értékes ajándékot a MOL-csapattól és Herczig Norbitól
Herczig Norbi már kevésbé hajlamos beleszeretni egy gépbe, mint fiatal korában, de azért ő is végigsimogatta a szemével a Fabia R5-ös szörnyet, miután káprázatos versenyzéssel az abszolút hatodik helyen végeztek pályafutásuk első Európa-bajnoki futamán navigátorával, Ferencz Ramónnal. Herczig Norbert és Ferencz Ramón párosa minden elvárást túlszárnyalva az abszolút hatodik helyen végeztek pályafutásuk első Európa-bajnoki futamán.